ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خروج غیرنظامیان از شمال حماه از طریق کریدور ارتش سوریه

وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که علی‌رغم «حمایت بی‌حدو حصر» دولت ترکیه از شورشیان، نیروهای دولتی تا تصرف کامل سوریه خواهند جنگید.

وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که نیروهای این کشور «کریدوری بشردوستانه» ایجاد کرده‌اند تا غیرنظامیان ساکن منطقه شورشیان در شمال استان حماه بتوانند از آن خارج شوند و در مناطق تحت کنترل رژیم سکونت کنند. رژیم سوریه در روزهای گذشته به حملات خود برای تصرف مناطق شورشیان در ادلب و حماه شدت بخشیده است. جنگنده‌های ارتش سوریه منطقه‌ای نزدیک به یکی از ایست‌های بازرسی ترکیه را بمباران کردند.

گشت تانک‌های ترکیه در منطقه حائل ادلب/ عکس از آرشیو

ارتش سوریه با کمک متحدانش همچنان در حال پیشروی برای تصرف شهرها و روستاهای تحت کنترل شورشیان در استان‌های ادلب و حماه است. شورشیان سوریه در سه هفته گذشته با افزایش حملات دولت به آخرین قلمروی تحت کنترل آنها، چندین بار ناچار به عقب‌نشینی شدند.

به گزارش خبرگزاری «اسوشیتدپرس»، وزارت خارجه سوریه پنجشنبه ۳۱ مرداد/ ۲۲ اوت اعلام کرد که همزمان با گسترش دامنه حملات، برای خروج غیرنظامیان از منطقه شورشی تحت محاصره (واقع در شمال استان حماه) یک «کریدور بشردوستانه» ایجاد کرده است. این کریدور در در روستای صوران در لبه جنوبی منطقه شورشیان قرار دارد. معمولاً اقداماتی از این دست مقدمه‌ای برای حمله و تصرف منطقه تحت کنترل شورشیان است.

نیروهای دولتی دیروز چهارشنبه با عقب راندن گروه هیات تحریرالشام به طور کامل کنترل شهر خان شیخون در استان ادلب را به دست گرفتند. در ادامه ارتش شهرها و روستاهایی در شمال استان حماه سوریه (همجوار با ادلب) را محاصره کرد.

یک خبرنگار روسی در خان شیخون در استان ادلب در شمال سوریه:

در منطقه تحت محاصره در شمال حماه، ده‌ها هزار غیرنظامی زندگی می‌کنند، و نیروهای ترکیه و همچنین گروه‌های شورشی نیز در آنجا حضور دارند. از زمان توافق میان ترکیه و روسیه در سال گذشته، ترکیه ۱۲ ایست نظامی در ادلب و نواحی اطراف آن حفظ کرده است.

همزمان با تصرف و محاصره مناطق شورشی، جنگنده‌های ارتش سوریه منطقه‌ای نزدیک به ایست بازرسی ترکیه در شمال غربی سوریه را بمباران کردند. این اقدام به افزایش تنش‌ها میان این دو کشور همسایه منجر می‌شود. ترکیه از اپوزیسیون سوریه حمایت می‌کند و شورشیان مسلح در استان ادلب را که علیه نیروهای بشار اسد می‌جنگند تأمین مالی و نظامی می‌کند.

هنوز خبری از تلفات احتمالی این بمباران هوایی در دست نیست.

تنش میان دولت‌های سوریه و ترکیه

خبرگزاری دولتی ترکیه گزارش داد که ایست بازرسی نیروهای این کشور در شمال خان‌شیخون روز پنج‌شنبه هدف «آتش متجاوزانه» قرار گرفت. خبرگزاری آناتولی همچنین گزارش داد که هیچ خسارتی به نیروهای این کشور وارد نشد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش سوریه محلی در ۳۰۰ متری ایست بازرسی ترکیه را بمباران کرده‌اند.

این حمله چند روز بعد از حمله هوایی سوریه به کاروان نظامی ترکیه رخ داد. آن کاروان نیز به سمت ایست نظامی دیگر ترکیه در منطقه در حرکت بود. حمله قبلی منجر به کشته شدن سه غیرنظامی و زخمی شدن ۱۲ تن دیگر شد.

ولید المعلم وزیر خارجه سوریه قول داد که دمشق تا شکست کامل شورشیان در سرتاسر سوریه به این حملات ادامه خواهد داد. او گفت که نبرد «با وجود مداخله ترکیه» و «حمایت بی‌حدوحصر» این کشور از شورشیان ادامه خواهد یافت.

به گفته فعالان اپوزیسیون سوریه جنگنده‌های نیروی هوایی سوریه روز پنج‌شنبه به شهرها و روستاهای شمال خان شیخون، از جمله معره النعمان حمله کردند. معره النعمان و خان شیخون هر دو در مسیر شاهراه ارتباطی میان دمشق و حلب قرار دارند. نیروهای سوریه تلاش می‌کنند که مسیر میان این دو شهر مهم و پرجمعیت را بازپس بگیرند.

پیشروی سریع ارتش در منطقه شمال غربی سوریه ضربه‌ای بزرگ به شورشیان محسوب می‌شود. آخرین قلمروی تحت کنترل شورشیان در ادلب قرار دارد و نزدیک به ۳۰ میلیون جمعیت را در خود جای داده است، بسیاری از غیرنظامیان ساکن این منطقه در نتیجه درگیری‌ها و نبردها در سایر مناطق کشور، به ادلب آواره شدند.

نیروهای سوریه از ۳۰ آوریل حملات به ادلب و نواحی اطراف آن را آغاز کردند. در اثر این حملات بیش از نیم میلیون نفر ناچار به فرار و ترک خانه‌های خود شدند. بیش از دو هزار نفر، شامل صدها غیرنظامی نیز کشته شدند.

    بیشتر بخوانید:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.