ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا: کمک به آدریان دریا را تحمل نمی‌کنیم

یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت این کشور کشتی‌رانی جهان را زیر نظر قرار داده و هرگونه کمک به نفتکش حامل نفت ایران را ممنوع کرده است.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به خبرگزاری رویترز اطلاع داد که دولت آمریکا قاطعانه تحریم‌ها علیه نفتکش حامل نفت خام ایران را اعمال می‌کند. این نفتکش که به ملاکی برای سنجش تنش ایران و آمریکا در ماجرای نفتکش‌ها در خلیج فارس بدل شده، ابتدا با نام «گریس ۱» در حبل‌الطارق توقیف شد و سپس به «آدریان دریا» تغییر نام داد و دادگاه عالی جبل‌الطارق نیز از آن رفع توقیف کرد و اکنون در دریای مدیترانه به سمت مقصدی نامعلوم در حرکت است. این مقام وزارت خارجه آمریکا با صراحت اعلام کرد هر گونه کمک به این ابرنفتکش ممنوع است.

آدریان دریا: نفتکش حامل نفت‌ خام ایران

 مقام وزارت خارجه آمریکا که نخواسته نامش فاش شود در گفت‌وگو با رویترز گفت:

«بخش کشتی‌رانی پیام آمریکا را دریافت کرده است. این بخش زیر ذره‌بین است و می‌داند که ما قاطعانه تحریم‌ها را اجرا می‌کنیم.»

نخست‌وزیر یونان که برای گفت‌وگو با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در حاشیه برگزاری نشست گروه ۷ در پاریس به سر می‌برد، پنجشنبه ۳۱ مرداد/ ۲۲ اوت در گفت‌وگو با شبکه خبری فرانس ۲۴ اعلام کرد نفتکش «آدریان دریا» در حال حرکت به سمت بنادر یونان نیست. کریاکوس میتسوتاکیس گفت:

«این کشتی [آدریان دریا] به سمت یونان حرکت نمی‌کند. ما تاکنون از این کشتی درخواستی برای پهلو گرفتن در بنادر یونانی دریافت نکرده‌ایم.»

وزارت خارجه آمریکا هشدار داده که نفتکش حامل نفت خام ایران قصد دارد با انتقال نفت به سوریه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کمک کند و ایالات متحده آمریکا نیز سپاه پاسداران را سازمان تروریستی می‌داند. بنابراین هرگونه کمک به این نفتکش به معنای کمک به یک سازمان تروریستی خارجی به شمار می‌آید.

میلیتادیس وارویتسیوتیس، معاون وزیر خارجه یونان روز گذشته اعلام کرد که آتن به هیچ وجه ارسال نفت به سوریه توسط نفتکش «آدریان دریا» را تسهیل نخواهد کرد.

مقام وزارت خارجه آمریکا به رویترز گفت ایالات متحده علیه هر کسی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به نفتکش حامل نفت خام ایران کمک کند اقدام خواهد کرد:

 «همه طرف‌ها در بخش کشتی‌رانی باید ارزیابی‌های مناسب را انجام دهند تا اطمینان یابند در حال تجارت با طرف‌های تحت تحریم یا محموله‌های مشمول تحریم به طور مستقیم یا غیر مستقیم معامله نمی‌کنند.»

آدریان دریا حامل بیش از دو میلیون بشکه نفت خام به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار است. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران ایالات متحده آمریکا را متهم کرده بود که قصد دارد روی محموله آدریان به عنوان دارایی ایران دست بگذارد.

— فرماندهی مرکزی آمریکا-سنتکام (@CENTCOMFarsi) August 22, 2019

در همان حال ستاد فرماندهی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با انتشار تصاویری در توییتر از برگزاری یک رزمایش با حضور یازده تیم از تفنگداران دریایی برای توقیف یک کشتی متخاصم خبر داده است. دو روز قبل هم رزمایش مشابهی برای آزادسازی یک کشتی توقیف شده با حضور نیروهای اسرائیلی برگزار شد.

مقامات سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند حضور اسرائیل در خلیج فارس را تحمل نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.