ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گیتی پورفاضل از امضاکنندگان بیانیه ۱۴ نفره زنان بازداشت شد

گیتی پورفاضل از امضاکنندگان بیانیه ۱۴نفره زنان برای استعفای رهبر و گذار از جمهوری اسلامی، بازداشت شد. تاکنون در مجموع ۷ نفر از امضاکنندگان این بیانیه بازداشت شده‌اند.

گیتی پورفاضل، وکیل بازنشسته‌ دادگستری، کنشگر ملی‌گرا و از امضاکنندگان بیانیه ۱۴ نفره زنان برای استعفای رهبر و گذار از جمهوری اسلامی، نیز بازداشت شد. شهلا انتصاری از دیگر امضاکنندگان این نامه یک روز قبل از او بازداشت شده بود. تاکنون در مجموع ۷ نفر از امضاکنندگان این بیانیه بازداشت شده‌اند.

گیتی پورفاضل (عکس از © Kilian Foerster، منبع: مصاحبه با خانم پورفاضل)
گیتی پورفاضل (عکس از © Kilian Foerster، منبع: مصاحبه با خانم پورفاضل)

جبهه ملی ایران روز شنبه دوم شهریور در بیانیه‌ای اعلام کرد گیتی پورفاضل، عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران و عضو کمیسیون حقوقی جبهه ملی ایران از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شده است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه پورفاضل دارای تالیفات پژوهشی و ادبی بسیاری است و در سطح جهانی مورد تقدیر و بزرگداشت بوده، تاکید شده است که «گیتی پورفاضل، یکی از برجسته‌ترین حقوقدانان و وکیلان مدافع متهمان سیاسی، حقوق بشری و آزادی‌خواهی و از ۱۴ تن بانوان امضا‌کننده بیانیه درخواست استعفا از رهبر جمهوری اسلامی» است.

در این بیانیه آمده:

«موضع سرسختانه پورفاضل علیه فساد، خشونت و بی‌قانونی حاکم، خشم نهادهای امنیتی را برانگیخته است.»

شهلا جهان‌بین، فاطمه سپهری، حوریه فرج‌زاده و نرگس منصوری، چهار نفر دیگر از امضاکنندگان «بیانیه ۱۴ کنشگر زن برای استعفای خامنه‌ای و گذار از جمهوری اسلامی» پیش‌تر در تهران و مشهد بازداشت شده بودند. علاوه بر این، فرنگیس مظلوم، مادر سهیل اعرابی، زندانی عقیدتی نیز از امضاکنندگان  این بیانیه است که پیش از انتشار عمومی آن، بازداشت شد.

دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴ نفر از «کنشگران مدنی و فعالان حوزه زنان» در ایران با انتشار بیانیه‌ای برای «استعفای خامنه‌ای و گذار از جمهوری اسلامی»، حکومت فعلی را «نظام ضد زن» خواندند و با اشاره به اینکه «چهار دهه حکومت ولایت مطلقه فقیه منجر به حذف ضدانسانی نیمی از جمعیت کشور» شده، اعلام کردند که در مبارزه‌ای با تکیه به شیوه‌های مدنی و بدون خشونت «علیه این نظام ضد زن به پاخاسته و خواستار گذار کامل از نظام جمهوری‌ اسلامی و تدوین قانون اساسی جدیدی»‌ هستند که «در آن کرامت و هویت و حقوق برابر زنان در تمامی عرصه‌ها به رسمیت شناخته شود».

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.