ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

منابع حزب‌الله از سقوط و انفجار دو پهپاد اسرائیل در حومه بیروت خبر دادند

ارتش اسرائیل از اظهارنظر درباره این خبر خودداری کرده است. پهپاد دوم که نزدیک مرکز رسانه‌ای حزب‌الله در حومه ضاحیه منفجر شده، خساراتی را به بار آورده است.

منابع حزب‌الله لبنان اعلام کردند یک پهپاد اسرائیلی در منطقه تحت تسلط حزب‌الله لبنان سقوط کرده و پهپاد دیگر اسرائیل نزدیک به مرکز رسانه‌ای حزب‌الله منفجر شده است. سعد حریری، نخست وزیر لبنان سقوط این دو پهپاد را «حمله به حاکمیت لبنان» خواند.

ارتش لبنان در حال بررسی سقوط و انفجار دو پهپاد اسرائیلی در منطقه ضاحیه بیروت

به گزارش خبرگزاری رویترز و به نقل از منابع حزب‌الله لبنان، یک شنبه ۲۵ اوت/سوم شهریور یک پهپاد اسرائیلی در حومه جنوبی شهر بیروت که تحت کنترل حزب‌الله لبنان قرار دارد، سقوط کرد و پهپاد دوم پیش از اصابت به زمین منفجر شد.

پهپاد دوم اسرائیل که نزدیک به مرکز رسانه‌ای حزب‌الله در حومه ضاحیه بیروت منفجر شده، خساراتی را نیز به بار آورده است.

ارتش اسرائیل از اظهارنظر درباره این خبر خودداری کرده است.

این حوادث ساعاتی پس از آن اتفاق افتاد که ارتش اسرائیل اعلام کرد هواپیماهای اسرائیلی مواضع ایران و نیروهای حزب‌الله را که به گفته ارتش اسرائیل در حال برنامه‌ریزی برای فرستادن پهپادهای انتحاری به اسرائیل بوده‌اند، در نزدیکی دمشق هدف قرار دادند.

محسن رضایی، دبیر تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) ادعای هدف قرار گرفتن مواضع ایران از سوی اسرائیل را تکذیب کرد و گفت:

«این موضوع دروغ است و صحت ندارد. اسرائیل و آمریکا قدرت حمله به مراکز مختلف ایران را ندارند ضمن اینکه به مراکز مشاوره‌ای که داریم آسیبی وارد نشده است».

بر اساس اعلام ساکنان ضاحیه، صدای انفجار در این منطقه شنیده شده است اما ارتش خیابان‌های منتهی به محل آتش‌سوزی را مسدود کرده است. ارتش لبنان نیز با تایید این مسئله اعلام کرد یک پهپاد اسرائیلی سقوط کرده و دیگری در ساعت ۲:۳۰ دقیقه به وقت محلی منفجر شده و تنها خسارات مالی به ‌بار آورده است.

یکی از سخنگویان حزب‌الله به خبرگزاری ان‌ان‌ای لبنان گفته پهپاد دوم مجهز به مواد منفجره‌ای بوده که خسارات جدی به مرکز رسانه‌ای حزب‌الله وارد کرده است و حزب‌الله اکنون در حال بررسی پهپاد اول است.

در همین رابطه سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان سقوط دو پهپاد اسرائیلی در خاک لبنان را تهدیدی برای ثبات منطقه و موجب تشدید تنش‌ها خواند و آن را «حمله به حق حاکمیت کشور» لبنان دانست.

حریری گفت در مشورت با میشل عون، رئیس جمهوری لبنان گام بعدی را برای مقابله با آنچه «تهاجم بعدی» خواند، بررسی کرده است.

دفتر او هم در بیانیه‌ای اعلام کرد در آسمان بیروت و حومه آن، «حضور سنگین هواپیماها» احساس می‌شود.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.