ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چین درباره «اقدامات نادرست» و افزایش تعرفه‌ها به آمریکا هشدار داد

مشاور اقتصادی کاخ سفید پیشتر خبر از گفت‌وگوهای رو در رو میان مقامات آمریکایی و چینی در سپتامبر داده بود اما برگزاری این ملاقات‌ها در شرایط کنونی در پرده‌ای از ابهام قرار دارد.

وزیر تجارت چین با اعلام مخالفت شدید با تصمیم آمریکا مبنی بر افزایش تعرفه‌های مالیاتی بر کالاهای وارداتی از چین، نسبت به نتایج این تصمیم به آمریکا هشدار داد و از واشنگتن خواست دست از «اقدامات نادرست» بردارد.

چین سیاست‌های اقتصادی و حمایتی آمریکا را «یکجانبه» و «قلدرمآبانه» خواند

به گزارش خبرگزاری رویترز، پکن شنبه ۲۴ اوت/ دوم شهریور اعلام کرد شدیدا با تصمیم واشنگتن در تحمیل تعرفه‌های بیشتر بر ۵۵۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین مخالف است و به آمریکا نسبت به نتایج این تصمیم و اصرار بر «اقدامات نادرست» خود هشدار داد.

بالا گرفتن جنگ تجاری چین و آمریکا روابط دو کشور و بازار تجارت جهانی را متاثر کرده است.

مقامات پکن جمعه ۲۳ اوت/ اول شهریور اعلام کردند چین تعرفه‌های تلافی‌جویانه‌ای را بر حدود ۷۵ میلیارد دلار کالاهای آمریکایی (از جمله دانه‌های سویا و اتانول) اعمال خواهد کرد. این کشور همچنین تعرفه مالیاتی ۲۵ درصدی بر خودرو و پنج درصدی بر قطعات خودرو را که دسامبر ۲۰۱۸ به حالت تعلیق درآورده‌ بود، دوباره به جریان خواهد انداخت.

ساعاتی بعد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در حساب توئیتر خود اعلام کرد آمریکا از اول اکتبر سال جاری، در سالگرد هفتادمین سال حاکمیت کمونیستی بر مردم چین تعرفه‌ مالیاتی بر ۲۵۰ میلیارد دلار کالاهای چینی را از ۲۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش خواهد داد.

ترامپ همچنین گفت دولت او قصد دارد تعرفه مالیاتی بخش دیگری از کالاهای وارداتی از چین را که ۳۰۰ میلیارد دلار ارزش دارند، از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد برساند. این افزایش تعرفه از اول سپتامبر ۲۰۱۹ اعمال خواهد شد اما برای برخی از این کالاها تا ۱۵ دسامبر تعرفه قبلی پابرجا خواهد بود.

وزیر تجارت چین شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«این حمایت یک‌جانبه و قلدرمآبانه [آمریکا] از تولیدات داخلی و سیاست فشار حداکثری، توافقات میان روسای کشورهای آمریکا و چین را نقض کرده و با پایمال کردن اصول احترام و منفعت دو جانبه، به نظام تجاری چند جانبه و نظم جاری در تجارت بین‌المللی ضربه جدی وارد می‌کند.»

در این بیانیه همچنین آمده است:

«چین قویا از آمریکا می‌خواهد که از این وضعیت برداشت غلط نکند و عزم و پشتکار مردم چین را دست‌‌کم نگیرد.»

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.