ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله هوایی اسرائیل به مقر فلسطینی‌ها در لبنان

دو پهپاد ارتش اسرائیل مجدداً حریم هوایی لبنان را نقض کردند. پمپئو از اقدامات نظامی نتانیاهو حمایت کرد. نصرالله هشدار داد.  

پهپادهای اسرائیلی صبح دوشنبه مجدداً با نقض حریم هوایی لبنان، مواضع یک گروه فلسطینی در مرز این کشور با سوریه را بمباران کردند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل چند ساعت قبل از حمله پهپادی مجدد به لبنان با وزیر خارجه آمریکا گفت‌وگو کرد. دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی هشداد داد که ارتش اسرائیل باید منتظر پاسخ باشد.

پهپاد ارتش اسرائیل در حال سوختگیری (عکس: آرشیو)

به گزارش خبرگزاری رویترز، اسرائیل صبح دوشنبه ۴ شهریور/ ۲۶ اوت به مقر جبهه خلق برای آزادی فلسطین در نزدیکی مرز لبنان با سوریه حمله کرد. مقامات لبنانی به روزنامه النهار گفته‌اند که این حمله تلفات جانی در پی نداشت.

منابع حزب‌الله لبنان روز گذشته اعلام کردند یک پهپاد اسرائیلی در منطقه تحت تسلط حزب‌الله لبنان سقوط کرد و پهپاد دیگر اسرائیل نزدیک به مرکز رسانه‌ای حزب‌الله منفجر شد. سعد حریری، نخست وزیر لبنان سقوط این دو پهپاد را «حمله به حاکمیت لبنان» خواند. یک روز پس از این حملات، پهپادهای ارتش اسرائیل بار دیگر حریم هوایی لبنان را نقض کردند.

یک مقام فلسطینی در شهر قوسایای لبنان گفت پهپادهای اسرائیلی سه بار به مواضع جبهه خلق برای آزادی فلسطین حمله کردند. سامانه پدافند موشکی هم فعال شد و چند بار به طرف پهپادهای اسرائیلی شلیک کرد. اما موفق به انهدام آن‌ها نشد.

ابو محمد، یک مقام فلسطینی در پایگاه قوسایا به النهار گفت:

«پهپادها با سه موشک کوچک به مقر ما حمله کردند. تلفات جانی نداشتیم. فقط خسارت‌های نظامی به بار آمد.»

یک سخنگوی ارتش اسرائیل از هرگونه اظهار نظر درباره این حمله خودداری کرده است. ارتش لبنان هم ترجیح داده دراین‌باره سکوت کند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان شامگاه گذشته در واکنش به حملات پهپادی اسرائیل به خاک لبنان در سخنانی گفت:

« به اسرائیلی‌ها می‌گویم آنچه اتفاق افتاد، بر آن سکوت نخواهیم کرد. نتانیاهو به دنبال انتخابات است و احزاب اسرائیلی عادتشان این بود که انتخابات با خون مردم منطقه برگزار شود. این بار، انتخابات با خون شما برگزار خواهد شد.»

نصرالله در ادامه سخنانش هشدار داد که ارتش اسرائیل باید منتظر پاسخ باشد:

«دیگر زمانی که هواپیماهای اسرائیل به لبنان وارد می‌شد و به مناطق و مواضع لبنان حمله می‌کرد و این رژیم در فلسطین در امنیت بود، به سر آمده است. حزب‌الله از این تاریخ به بعد هرگونه هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل را هدف قرار خواهد داد و سرنگون خواهد کرد.»

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا شامگاه گذشته در گفت وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از حملات هوایی این کشور به سوریه به عنوان اقداماتی در دفاع از خود حمایت کرد. نتانیاهو نیز یک بار دیگر به تأکید اعلام کرد اهداف ایرانی را در هر کجایی که تهدیدی برای اسرائیل باشند هدف قرار خواهد داد. شامگاه شنبه گذشته  جنگنده‌های اسرائیلی پایگاهی در منطقه عقربا در جنوب دمشق را هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.