ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بولتون: محموله نفتکش آدریان دریا قاچاق است و نباید تخلیه شود

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید کمپین متوقف کردن حمایت ایران از تروریسم عزم همگانی را می‌طلبد.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید کمپین متوقف کردن حمایت مالی ایران از تروریسم عزم همگانی را می‌طلبد.

آدریان دریا: نفتکش حامل نفت‌ خام ایران

مشاور امنیت ملی کاخ سفید که همراه با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای شرکت در نشست گروه هفت به فرانسه رفته است، صبح روز دوشنبه در توییتی نوشت:

«کمپین متوقف کردن ایران در زمینه تامین مالی تروریسم، بی‌ثبات کردن جهان و نقض بین‌المللی تحریم‌ها مستلزم همکاری همگانی است.»

بولتون در ادامه نوشت نفت ممنوعه با کشتی آدریان دریا ۱ راهی ترکیه است و نباید اجازه بارگیری در بندر یا دریا را داشته باشد.

 نفتکش«گریس‌۱» که در جبل الطارق توقیف شده بود، پس از آزادی «آدریان دریا۱» نام گرفت. این نفتکش پس از روزها سرگردانی در دریا اکنون مسیر ترکیه را در پیش گرفته و به‌سوی بندر مرسین در جنوب ترکیه در حرکت است.

 آدریان دریا ۱۳ تیر سال جاری در آب‌های تنگه جبل الطارق، به ظن حمل نفت برای سوریه و نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران، از سوی نیروی دریایی بریتانیا توقیف و به دولت محلی جبل‌الطارق تحویل داده شد. پس از ۴۰ روز توقیف این نفتکش، مقام‌های قضایی جبل الطارق حکم رفع توقیف آن را صادر کردند.

ایالات متحده آمریکا پیش ازاین نیز گفته بود که کمک به آدریان۱ را تحمل نمی‌کند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفته بود، دولت آمریکا قاطعانه تحریم‌ها علیه نفتکش حامل نفت خام ایران را اعمال می‌کند.

 آدریان دریا حامل بیش از دو میلیون بشکه نفت خام به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار است. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران ایالات متحده آمریکا را متهم کرده بود که قصد دارد روی محموله آدریان به عنوان دارایی ایران دست بگذارد.

توییت جان بولتون در زمینه هشدار به نفتکش آدریان ۱ تنها چند ساعت پس از انتشار خبر حضور ظریف در محل اجلاس نشست گروه هفت صورت گرفت.

در حالی‌که رهبران هفت کشور صنعتی جهان در نشست گروه هفت در فرانسه هستند، روز یک‌شنبه ۲۵ اوت/ سوم شهریور محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفری از پیش اعلام نشده به محل اجلاس گروه هفت رفت و با ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه و نیز امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه دیدار کرد.

به گفته مقام‌های فرانسوی هدف از دعوت ظریف برای سفر به بیاریتز، محل اجلاس گروه هفت، کاهش تنش‌ها و ایجاد فضایی مناسب برای مذاکره بوده است.

به گفته برخی منابع خبری، ایران بدنبال آن است که صادرات نفت آزاد شود و فرانسه می‌خواهد که ایران به تعهدات خود به برجام به طور کامل عمل کند. هنوز روشن نیست که واکنش آمریکا چه خواهد بود اما اغلب ناظران معتقدند که جان بولتون با چنین تحولاتی موافقت نخواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.