ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ: دنبال تغییر حکومت ایران نیستیم

برخی از جمهوری‌خواهان حضور ظریف در بیاریتز فرانسه را به عنوان توهین به ترامپ درک کردند. رئیس جمهوری آمریکا گفت چنین نبوده است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت می‌خواهد ایران قوی باشد و به دنبال تغییر رهبری در تهران نیست. ترامپ گفت سطح زندگی مردم عادی ایران در حال حاضر قابل قبول نیست.

دوشنبه ۴ شهریور/ ۲۶ اوت: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در بیاریتز فرانسه محل برگزاری اجلاس گروه ۷

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که برای شرکت در نشست سران گروه هفت در فرانسه به سر می‌برد صبح دوشنبه ۴ شهریور/۲۶ اوت در جمع خبرنگاران گفت:

«من به دنبال یک ایران خوب و واقعاً قوی هستم، ما به دنبال تغییر رژیم نیستیم. شما دیده‌اید که در بیست سال گذشته (چنین تلاشی) چطور بوده، و اصلا خوب نبوده است.»

دونالد ترامپ همچنین گفت که از دعوت محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به محل نشست گروه هفت و مذاکراتی که در حاشیه این نشست صورت گرفته شگفت‌زده نشده است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت قصد نداشته شخصاً با ظریف ملاقات کند وبرای چنین دیداری زود است:

«من می‌دانستم که او می‌آید و به این مسأله که قرار است بیاید احترام گذاشتم. ما به دنبال آن هستیم که ایران را دوباره ثروتمند کنیم، بگذاریم آنها ثروتمند شوند، بگذاریم اوضاعشان خوب شود، البته اگر آنها بخواهند.»

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه سخنانش در جمع خبرنگاران در فرانسه گفت:

«یا اینکه آنها می‌توانند به غایت فقیر باشند. و من به شما می‌گویم، من فکر نمی‌کنم وضعیتی که آنها اکنون مجبور به زندگی در آن هستند قابل قبول باشد. آنچه ما می‌خواهیم بسیار ساده است. (ایران) باید غیر هسته‌ای شود. ما می‌خواهیم درباره موشک‌های بالیستیک مذاکره کنیم اما آنها باید تروریسم را متوقف کنند، به باور من آنها تغییر خواهند کرد. من واقعا به این مساله باور دارم. من فکر می‌کنم آنها یک شانس دارند.»

پرزیدنت ترامپ به خبرنگاران گفت که با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه رابطه خیلی خوبی دارد و مکرون در زمینه دعوت از ظریف تایید او را خواسته بود.

ترامپ گفت که دعوت از ظریف را به هیچ وجه بی احترامی به خودش تلقی نمی‌کند.

پیش از سخنان صبح دوشنبه ترامپ و اندکی پس از آنکه خبر سفر وزیر خارجه ایران به فرانسه و ملاقات با وزیر خارجه فرانسه در حاشیه نشست گروه هفت منتشر شد، نیکی هیلی، نماینده سابق دولت ترامپ در سازمان ملل متحد در یک توییت دعوت از ظریف را توهین کامل به دونالد ترامپ عنوان کرد. نیکی هیلی نوشت:

«این کاملا توهینی به دونالد ترامپ و دیگر رهبران گروه هفت است. این نشان از دغلکاری مکرون دارد و بی صداقتی شدید او.»

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت کارولینای جنوبی نیز در رشته توییتی که در روز یکشنبه گفته بود اگر دعوت از ظریف بدون مشورت با آمریکا صورت گرفته باشد نشانه ضعف ایران و بی احترامی شدید به ترامپ است.

با سخنان صبح روز دوشنبه ترامپ درجمع خبرنگاران و رد بی احترامی و تاکید بر آگاهی داشتن از سفر ظریف، به نظر می‌رسد نگرانی این دو مقام آمریکایی در این رابطه بی‌مورد باشد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.