ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۹ تن دیگر از کارگران هفت‌تپه به حبس و شلاق محکوم شدند

پرونده کارگران در پی برگزاری اعتصاب و راهپیمایی در ۱۹ اردیبهشت سال جاری در اعتراض به دستگیری اسماعیل بخشی، یکی از نمایندگان تشکل مستقل کارگران نیشکر هفت‌تپه تشکیل شد.

صدور حکم‌های قضائی علیه کارگران مجتمع صنعتی نیشکر هفت‌تپه ادامه دارد. در آخرین نمونه، دادگاه کیفری شهر شوش حکم ۱۰ تن از کارگران نیشکر هفت‌تپه را اعلام کرد.

پنجشنبه ۱ آذر: تجمع کارگران معترض نیشکر هفت‌تپه مقابل فرمانداری شوش

بر اساس رای دادگاه کیفری شهر شوش که چهارم شهریور صادر شد، ۹ تن از کارگران نیشکر هفت‌تپه هر یک به هشت ماه حبس و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شدند و یکی از کارگران تبرئه شد. هفت تن دیگر از کارگران پیش‌تر در ۲۲ مرداد در دادگاه کیفری شوش به هشت ماه حبس تعلیقی و ۳۰ ضربه شلاق تعلیقی محکوم شده بودند.

حکم دادگاه ۹ کارگر نیشکر هفت‌تپه که امروز اعلام شد، تا پایان مدت تعیین‌شده توسط دادگاه به حالت تعلیق درخواهد آمد. این حکم نهایی نیست.

پرونده کارگران در پی برگزاری اعتصاب و راهپیمایی در ۱۹ اردیبهشت سال جاری در اعتراض به دستگیری اسماعیل بخشی، یکی از نمایندگان تشکل مستقل کارگران نیشکر هفت‌تپه تشکیل شد. کارگران احضار و برای آنان به اتهام «تجمع غیرقانونی در راستای تغییر مدیریت و آزادی اسماعیل بخشی» پرونده تشکیل شد.

جلسه محاکمه ۱۰ کارگر روز چهارشنبه ۲۳ مرداد در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری شوش تشکیل شده بود و طی آن حسین انصاری زاده، محمد خنیفر، فیصل ثعالبی، صاب ظهیری، عادل سماعی، اسماعیل جعادله، بنی نعامی، امید آزادی، رستم عبدلله زاده و عصمت اله کیانی محاکمه شدند.

در پی اعتصاب و راهپیمایی‌های خیابانی کارگران نیشکر هفت‌تپه در آذر ۹۷ نیز حدود ۴۰ تن از کارگران احضار شدند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه هفته گذشته نوشته بود دادگاه در همدستی با کارفرما برای کارگران پرونده سازی کرده است. در بیانیه‌ در ارتباط با هفت تن از کارگران نوشته بود آن‌ها برای کاهش فشارها روی خود و خانواده‌هایشان تصمیم به سکوت گرفته بودند:

«بالاخره آنها فکر می‌کردند که از چه طریقی باید مخارج خانه را دربیاورند. دادگاه به آنها گفته بود از کارفرما رضایت بگیرید. آنها هم به توصیه کارفرما تعهدی در بخش “امور حقوقی شرکت” امضا کردند. با این حال همین تعهدها ضمیمه پرونده شد تا تحت عنوان اِقراری بر پذیرش جرم تلقی شود. یعنی تعهد به پرونده کارگران اضافه شد تا راه محکومیتشان آسان شود.»

پیش از دادگاه نیشکر هفت‌تپه در شوش، دادگاه سایر متهمان پرونده نیشکر هفت‌تپه که با اتهامات امنیتی مواجه‌اند، برگزار شده بود. اسماعیل بخشی، علی نجاتی، کارگر بازنشسته و فعال کارگری هفت‌تپه، سپیده قلیان، شهروند‌ـ‌خبرنگار، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی‌فر، ساناز الله‌یاری، و عسل محمدی، اعضای نشریه «گام» دوشنبه ۱۲ مرداد در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب محاکمه شده بودند.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.