ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مکرون: از روحانی خواستم با ترامپ دیدار کند

رئیس جمهوری فرانسه: با ترامپ به توافق رسیدیم که ایران باید به تعهدات هسته‌ای پایبند باشد. ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و نباید ثبات منطقه را تهدید کند.

رئیس جمهوری فرانسه در یک نشست خبری دونفره با رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که گفت‌وگوها برای اطمینان پیدان کردن از اینکه ایران به سلاح هسته‌ای دست نمی‌یابد، مؤثر بوده است. رئیس جمهوری آمریکا هم یک بار دیگر تأکید کرد که ایران می‌تواند کشور بزرگی باشد اما بدون سلاح هسته‌ای.

دوشنبه ۴ شهریور/ ۲۶ اوت: نشست خبری دو نفره امانوئل مکرون و دونالد ترامپ، رئیسان جمهوری فرانسه و آمریکا در پایان اجلاس گروه ۷

امانوئل مکرون در ابتدای کنفرانس خبری مشترک با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که در آخرین روز نشست گروه هفت برگزار شد به مساله ایران اشاره کرد. مکرون گفت که در روزهای اخیر با رئیس جمهوری آمریکا در مورد ایران گفت‌وگو کرده است.

رئیس جمهوری فرانسه گفت ایران باید از تعهداتش در برجام تبعیت کند، رفتار مسئولانه داشته باشد، نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد و نباید ثبات منطقه را تهدید کند.

مکرون همچنین حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران را به مذاکره با دونالد ترامپ تشویق کرد.

رئیس جمهوری فرانسه گفت: با حسن روحانی صحبت کردم و گفتم که اگر با پرزیدنت ترامپ صحبت کند، معتقدم می شود به توافقی جدید دست پیدا کرد.

مکرون در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد مذاکراتی که در مورد ایران صورت گرفته گفت شرایط مذاکرات ساده است، باید ببینیم چطور می توانیم به یک توافق فراگیرتر برسیم.

وی گفت، مذاکرات برای فراهم کردن مقدمات ملاقات ترامپ و روحانی در جریان است و او امیدوار است طی هفته‌های آینده ملاقاتی بین مقام‌های دو کشور صورت گیرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز گفت، ما خواهان تغییر رهبری ایران نیستیم، این کشور از آن مراحل گذشته و آن اقدامات دیگر به درد نمی‌خورد.

ترامپ گفت، ایران نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد. رئیس جمهوری آمریکا یادآوری کرد که اگر شرایط مناسب باشد حاضر به ملاقات با رئیس جمهوری ایران است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت من احساس مثبتی در مورد ایران دارم، ایرانی ‌ها آدم‌های فوق العاده‌ای هستند.

کنفزانس مطبوعاتی مشترک مکرون و ترامپ در پایان نشست گروه هفت صورت گرفت.

صبح روز دوشنبه و پیش از این کنفرانس خبری دونالد ترامپ گفته بود  که می‌خواهد یک ایران قوی را ببیند و بدنبال تغییر رهبری در تهران نیست. دونالد ترامپ که برای شرکت در نشست سران گروه هفت در فرانسه بسر می‌برد صبح دوشنبه به خبرنگاران گفت: من بدنبال یک ایران خوب، واقعا قوی هستم، ما به دنبال تغییر رژیم نیستیم.

دونالد ترامپ همچنین گفته بود  که از دعوت شدن محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به محل نشست گروه هفت و مذاکراتی که در حاشیه این نشست صورت گرفته شگفت زده نشده است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت نمی خواسته است که شخصا با ظریف ملاقات کند و برای چنین دیداری زود بوده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ٱیت...شنگولیان

    بسم الله تعالی الحمدالله رب العلمین. از قرار معلوم انشاء الله داره شرایط برای قرِکمرقهرمانانه حضرت ٱقامون ٱماده میشه. همه این ها نتایج زحمات بی شائبه مرحوم برادرِ شهید زنده مان جناب ٱقای ظریف دائمو رحمه است که با اذن مقام معظم رهبری دائموبرکاته در حال وقوعست. انشاء الله بامید حق تعالی وبا رضایت صاحب زمان و بحق پنج تن ٱل عبا بزودی زود شاهد نوش جان کردن جام زهر سوم و یا در واقع بشکه گوارای زهر هلاهل مقام معظم رهبری و زیارت زنده یاد برادرشهید زنده مان جناب ٱقای ظریف ببارگاه وایت هاس جهت عرض ارادت، ادای احترامات فائقه و ٱماده کردن امضاء سند بندگی جمهوری عزیز اسلامی جهت ریاست جمهور دائمو برکاته مان بنمایندگیِ حضرت ٱقا ولی امر مسلمین جهان و از طرف حضرت ٱقا و همچنین برای پا بوئی، پا لیسی، پاشوئی و پا بوسی جناب ٱقای ترامپ شرفیاب خواهند شد. السلامم و علیکم برحت الله و برکاته

  • sattar beheshti

    این باند که اغلب از خانواده و نزدیکان محمدرضا جهانبانی هستند ۶۰۱ میلیارد تومان!! را در ۴۸۹ فقره وام و تنها در دو سال از بانک سرمایه دریافت کردند. این مبالغ به اسم تولید گرفته می‌شد اما خرج ساختمان‌سازی و واردات وبریز و بپاش این افراد و البته بخشی هم به جیب چند آقازاده سرازیر می‌شد! قاضی: «برای همین بوده که با یک لشکر- فرزندان مسئولان- مثل عمار صالحی فرزند سرلشکر صالحی فرمانده سابق ارتش جمهوری اسلامی و خواهرزاده محمد شریعتمداری وزیر کار- به بانک سرمایه می‌رفتید و ۵ نفری سعی می‌کردید آقای بخشایش (مدیرعامل اسبق بانک سرمایه) را مجاب کنید. شما اگر واردکننده بودید، باید مسیر قانونی را طی می‌کردید نه اینکه ساختمان بخرید و پروژه بردارید.» قاضی: «شما ظرف پنج دقیقه برای متهمان وثیقه جور می‌کردید و از اول دفاعیات خود، آیه و حدیث می‌خوانید! همسر شما ظرف کمتر از ۱۰ دقیقه برای همه متهمان وثیقه آورد. اینها را چطور تفسیر می‌کنید؟»