ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

متهم به قتل امام جمعه کازرون در ملا عام اعدام شد

ناصر مکارم شیرازی خواهان رسیدگی به این پرونده قتل بود. در کمتر از دو ماه پرونده را بستند و سر متهم  را بالای چوبه دار بردند.

حکم قصاص حمید درخشنده متهم به قتل امام جمعه شهرستان کازرون طبق رأی صادره در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس صبح  چهارشنبه ۶ شهریور در شهرستان کازرون و در ملاء عام اجرا شد. ناصر مکارم شیرازی خواهان رسیدگی به این پرونده قتل بود. در کمتر از دو ماه پرونده را بستند و سر متهم  را پای چوبه دار بردند.

حمید درخشنده متهم به قتل امام جمعه کازرون در یکی از جلسات محاکمه: رسیدگی به پرونده در سریع‌ترین زمان ممکن

به گزارش رسانه‌های داخلی سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس ادعا کرد که حمید درخشنده بر اساس طرح قبلی به قتل امام جمعه کازرون اعتراف کرده است. رئیس دادگستری استان فارس گفت:

«تلاش گردید با توجه به حساسیت موضوع و جریحه‌دار شدن احساسات عمومی رسیدگی به این پرونده در سریع ترین زمان ممکن صورت پذیرد.»

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با انتشار اطلاعیه‌ای از مقامات مسئول خواسته بود ترتیبی دهند که در آینده «کسی به خود اجازه ندهد به آسانی یک امام جمعه معروف» را به قتل برساند. مکارم شیرازی ۹ خرداد سال جاری نوشته بود:

«آن فقید سعید در ملاقاتی که با اینجانب داشت می‌گفت منطقه ناآرام است و مسئولین هم توجهی ندارند.»

اعتراضات مردم به تقسیمات کشوری در شهر کازرون در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت سال گذشته به درگیری با نیروهای پلیس و ناآرامی‌هایی در این شهر منجر شد. محمد خرسند، امام جمعه مقتول از مخالفان طرح تقسیمات کشوری در کازرون بود. استاندار فارس او را مسئول وقوع ناآرامی‌ها دانسته بود.

 امام جمعه کازرون ساعت سه و نیم بامداد چهارشنبه ۸ خرداد در حالی که از مراسم احیا به خانه برمی‌گشت با ضربات چاقو مقابل در منزل خود به قتل رسید. چند ساعت بعد ضارب بازداشت شد.

روزنامه جمهوری اسلامی نام متهم به قتل امام جمعه کازرون را حمید درخشنده اعلام کرد. بر اساس این گزارش فیلمی از حمید درخشنده در فضای مجازی منتشر شده بود که او را با لباس سفید و شال و روبنده سبز سوار بر یک اسب سفید نشان می‌دهد که در خیابان‌های کازرون جولان می‌دهد تا مردم تصور کنند امام زمان است.

به گزارش روزنامه جمهوری اسلامی «مسئولان ذیربط» شهرستان کازرون، متهم را به دلیل انتشار فیلم ظهور به عنوان امام زمان تحت پیگرد قانونی قرار ندادند و سرانجام  جرأت پیدا کرد به امام جمعه کازرون که علیه او صحبت کرده بود با چاقو حمله کند و او را به قتل برساند.

رسانه‌های داخلی گزارش داده بودند که متهم به قتل از طرفداران فرقه‌ای است در طالقان که پیروان آن اعتقاد دارند امام زمان ظهور کرده است.

حمید درخشنده عکاس و فیلمبردار بود.

محمد خرسند که عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود از شهریورماه ۱۳۸۶ امامت جمعه شهر کازرون را برعهده داشت.

 صدور و اجرای حکم اعدام در بیش از دو سوم کشورهای جهان متوقف شده است اما این مجازات کماکان در ایران اجرا می‌شود. اعدام حمید درخشنده، هفتمین اعدام در ملا عام در سال جاری میلادی بود. سازمان ملل اعدام در ملا عام در ایران را محکوم کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Sskk6493

    بااعدام چیزی حل نمیشه.۱روزی مردم باآخوندبودن.الان خونشومیریزن.این نشونه چیه؟