ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن: حقوق ایران باید رعایت شود

ظریف پیش از ژاپن به چین سفر کرده بود. چین و ژاپن از خریداران نفت ایران‌‌اند، اما آمریکا معافیت آن‌ها از تحریم نفتی ایران را تمدید نکرده است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با تکرار مواضع رسمی تهران در دیدار با شینزو آبه (مرسوم در ژاپن، آبه شینزو)، نخست‌وزیر ژاپن گفت که ایران به دنبال افزایش تنش نیست.

دیدار محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران و شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در توکیو

محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران به دعوت همتای ژاپنی خود به این کشور سفر کرده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، ظریف چهارشنبه ۶ شهریور/ ۲۸ اوت در ملاقات با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن گفت:

«همان‌طوری که رئیس جمهوری ما گفت ما به هیچ‌وجه به‌دنبال افرایش تنش نیستیم. اما براساس قوانین بین‌المللی هر کشوری باید بتواند حق و حقوق خود را داشته باشد».

اشاره ظریف به سخنان حسن‌ روحانی، رئیس جمهوری ایران است که سه‌شنبه پنجم شهریور درباره مذاکره با آمریکا گفته بود:

«اصل برای ما امنیت ملی، منافع ملی و پیمودن آرمان‌های انقلاب است. لازم باشد با کسی حرف می‌زنیم، لازم باشد در جایی بایستیم دفاع می‌کنیم و اگر کسی بخواهد به ما زور بگوید برابر زورگو می‌ایستیم. در برابر با قدرت‌های جهان مذاکرات انجام دادیم و انجام می‌دهیم و این مذاکرات بر همین مبنا استوار است.»

روحانی در پاسخ به دعوت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه از او برای گفت‌وگو با همتای آمریکایی‌اش نیز چنین شرطی گذاشته است: رفع تحریم‌ها و فراتر رفتن مذاکرات از گرفتن عکس جمعی.

 وزیر خارجه ایران پیش از دیدار با آبه، در شهر بندری یوکوهاما با کونو تارو وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرده است. ظریف قبل از سفر به ژاپن به چین رفت و  در ادامه سفر آسیایی خود قرار است امروز چهارشنبه راهی مالزی شود.

چین و ژاپن از خریداران نفت ایران‌‌اند، اما آمریکا معافیت آن‌ها از تحریم نفتی ایران را تمدید نکرده است.

پس از برگزاری اجلاس گروه هفت کشور صنعتی جهان، امیدها به تنش‌زدایی بین ایران و آمریکا افزایش یافته است. محمود واعظی، رئیس دفتر روحانی نیز چهارشنبه اعلام کرد که مذاکرات ایران و فرانسه پیشرفت خوبی داشته است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.