ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زرتشت احمدی راغب، یکی دیگر از امضاکنندگان بیانیه ۱۴ فعال مدنی بازداشت شد

مأموران مسلح وزارت اطلاعات سه‌شنبه پس از شکستن در خانه احمدی راغب در شهریار، او را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

زرتشت احمدی راغب، یکی دیگر از امضا کنندگان بیانیه ۱۴ فعال مدنی برای استعفای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی بازداشت شد. تاکنون هفت نفر از امضاکنندگان این نامه بازداشت شده‌اند.

زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی و از امضا کنندگان نامه ۱۴ فعال مدنی و سیاسی به علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی

زرتشت احمدی راغب، یکی از ۱۴ نفری که «بیانیه ۱۴فعال مدنی و سیاسی برای استعفای خامنه‌ای و تغییر قانون اساسی» را امضا کرده‌اند، سه‌شنبه پنجم شهریور بازداشت شد.

به گزارش سازمان حقوق بشر ایران، مأموران وزارت اطلاعات سه‌شنبه پس از شکستن در خانه احمدی راغب در شهریار، با تهدید اسلحه او را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

یک منبع مطلع به سازمان حقوق بشر در ایران گفته است که ماموران وزارت اطلاعات در زمان بازداشت و توقیف وسایل شخصی او، با نشان دادن «برگه‌ای» گفته‌اند که «برای ورود به منزل و بازداشت» زرتشت احمدی راغب حکم قضایی دارند. آن‌ها همچنین «در زمان بازداشت زرتشت احمدی، اقدام به توهین و استفاده از الفاظ رکیک» کردند و اجازه هیچ‌گونه صحبتی را به او و حتی همسر این فعال مدنی ندادند.

زرتشت احمدی راغب کارمند باسابقه آتش‌نشانی شهریار بود که به‌دلیل فعالیت‌های مدنی از کار اخراج شده است. او پیش از این نیز چند بار بازداشت شده بود.

تاکنون هفت نفر از امضا کنندگان این بیانیه، به نام‌های زرتشت احمدی راغب، حوریه فرج‌زاده (خواهر شهرام فرج‌زاده از کشته‌‌شدگان اعتراضات سال ۸۸)، عباس واحدیان شاهرودی، محمدحسین سپهری، جواد لعل محمدی، هاشم خواستار و محمد نوریزاد بازداشت شده‌اند.

محمد ملکی، گوهر عشقی (مادر ستار بهشتی)، کمال جعفری‌یزدی، محمد مهدوی‌فر، رضا مهرگان، محمدرضا بیات، محمد کریم‌بیگی، دیگر فعالان مدنی و سیاسی هستند که این بیانیه را امضا کرده‌اند.

امضاکنندگان این بیانیه که ۲۲ خرداد سال جاری منتشر شد، نوشته بودند در ایران «نه از جمهوریت خبری است و نه از آزادی.» به نوشته این فعالان مدنی‌ـ‌سیاسی چانه‌زنی فعالان مدنی «بدون استعفای سید علی خامنه‌ای و تغییر قانون اساسی – خاصه اصل ۱۷۷» راه به جایی نمی‌برد.

امضاکنندگان این بیانیه از فعالان و اندیشمندان دلسوز ایران خواسته‌اند با کنار گذاشتن تمایلات مصلحت‌جویانه به میدان بیایند و با درخواست تغییر قانون اساسی و استعفای رهبری پیشقراول یک حرکت ملی باشند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.