ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

راستی‌آزمایی ادعای دولت درباره کارنامه اقتصادی‌اش ــ گفت‌و‌گو با ژاله وفا

هرچند سخنگوی دولت از کنترل تورم و «نفت‌زدایی»‌از بودجه خبر داده است،‌ یک اقتصاددان به زمانه می‌گوید که این ادعاها با واقعیت مطابقت ندارد.

سخنگوی دولت در گفت‌و‌گو با «باشگاه خبرنگاران جوان»، وابسته به صدا و سیما، کارنامه اقتصادی دولت حسن روحانی را قابل قبول خواند و از کنترل تورم و دستیابی به «شرایط پایدار» تا پایان این دوره ریاست‌جمهوری خبر داد.

ژاله وفا، اقتصاددان در گفت‌و‌گو با زمانه سخنان علی ربیعی را به انتخابات آتی و تبلیغات برای دولت مربوط دانست. به گفته او،‌ حتی دیگر وزیران کابینه دولت آمار متفاوتی ارائه می‌دهند. این گفت‌و‌گو را بشنوید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

علی ربیعی چهارشنبه ششم شهریور از رشد ۵ تا ۱۲ درصدی اقتصاد در این سال‌ها و از موفقیت دولت در «نفت‌زدایی از بودجه» گفت:

«دیگر بودجه بوی نفت نمی‌دهد؛ تعادل منفی را پشت سر گذاشتیم و به تعادل رسیدیم... دولت دوازدهم تعادل را به تعادل مثبت تبدیل کرد و حرکت را به سمتی هدایت می‌کند تا شرایط پایدار را برای دولت ۱۴۰۰ فراهم کند.»

ربیعی به کنترل تورم اشاره کرد و گفت که رشد تورم اکنون منفی است: «نه اینکه ارزان شده است، اما از گرانی بیشتر جلوگیری شده است».

اما ژاله وفا در گفت‌و‌گوی بالا تأکید می‌کند که ربیعی بر مساله بزرگی سرپوش می‌گذارد: سهم نفت در بودجه بر خلاف آن چه ظاهر بودجه نشان می‌دهد بیش از ۳۰ درصد است و به علاوه،‌ در ایران درآمدهای مالیاتی هم وابسته به درآمد نفت است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • تقوی پور

    عجب مصاحبه جالبی بود خیلی مسلط تحلیل کردند خانم ژاله وفا بسیار مستفیض شدم