ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشروی ارتش سوریه با کمک سپاه قدس در ادلب

نیروهای تحت امر برادر بشار اسد به همراه نیروهای سپاه قدس با تسخیر الخوین و زرزور در ریف جنوبی به شهرهای پرجمعیت ادلب نزدیک شدند.

ارتش سوریه به کمک نیروهای سپاه قدس عملیات بزرگی را در استان ادلب آغاز کرد.  به گزارش خبرگزاری رویترز، جمعه ۸ شهریور/۳۰ اوت ارتش سوریه به همراه نیروهای سپاه قدس با تسخیر الخوین و زرزور در ریف جنوبی به پیشروی خود در استان ادلب ادامه دادند و به شهرهای پرجمعیت این منطقه نزدیک شدند. مخالفان بشار اسد از نقاط مختلف سوریه به تدریج به سمت ادلب رانده شده‌اند. با تسخیر ادلب آخرین دژ مخالفان از دست می‌رود.

تانک ارتش سوریه در حال پیشروی به سمت حماه (عکس: خبرگزاری فارس)

هفته گذشته ارتش سوریه با کمک جنگنده‌های روسی موفق شد خان شیخون را از شورشیان پس بگیرد و بر بزرگراه حلب دمشق مجدداً مسلط شود.

فرماندهی نیروهای ویژه سوریه در عملیات ادلب را ماهر اسد، برادر بشار اسد به عهده گرفته است. این نیروها تا پیش از این با کمک حز‌ب‌الله لبنان امنیت دمشق را تأمین می‌کردند. مصطفی باکور، یک فرمانده شورشیان به خبرگزاری رویترز گفته است که شمار زیادی از نیروهای سپاه قدس نیز برای شرکت در عملیات ادلب هر روز به نیروهای تحت امر ماهر اسد می‌پیوندند.

عملیات نظامی برای پس گرفتن استان ادلب از شورشیان در آوریل/ فروردین سال جاری با بمباران‌های هوایی گسترده مناطق غیر نظامی آغاز شد. به گزارش رویترز در این بمباران‌ها بیمارستان‌ها و مدارس و بخش بزرگی از زیرساخت‌های جامعه مدنی در استان ادلب از بین رفت.

مسکو و دمشق بمباران مناطق مسکونی، مدرسه‌ها و بیمارستان‌ها را تکذیب کرده و اعلام کرده‌اند که صرفاً با نیروهای تحریر الشام، یکی از شاخه‌های القاعده درگیر شده‌اند. یک فرمانده شورشیان در گفت‌وگو با رویترز ادعا کرده است که روسیه در عملیات ادلب استقلال خود را از دست داده و برای نخستین بار در جنگ سوریه به نیروهای سپاه قدس وابسته شده است.

ارتش سوریه قصد دارد با عقب راندن شورشیان از شهر معره النعمان، کنترل جاده دمشق به حلب را کاملاً به دست بگیرد. جنگنده‌های نیروی هوایی سوریه این منطقه را بمباران کردند. دست‌کم ۱۲ نفر در این بمباران‌ها کشته شدند. در دو هفته گذشته ۱۴۰ هزار نفر از معره النعمان گریخته‌اند و آواره شده‌اند و این شهر که تا سه هفته قبل از شهرهای پرجمعیت و آباد استان ادلب بود به ویرانه تبدیل شده است.

رویترز گزارش داده است که به سبب پیشرفت در عملیات ارتش سوریه و سپاه قدس در ۲۴ ساعت گذشته این احتمال وجود دارد که شهر التمانعه نیز از دست شورشیان خارج شود. نیروهای اسد این شهر را محاصره کرده‌اند.

بر اساس گزارش سازمان ملل از آغاز حملات ارتش سوریه، ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان ادلب آواره شده‌اند. بسیاری از آوارگان به مناطق تحت کنترل شورشیان در شمال سوریه در نزدیکی مرز ترکیه پناه برده‌اند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه سه‌شنبه ۵ شهریور/ ۲۷ اوت در دیدار و گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در مسکو  خواهان تضمین امنیت نیروهای نظامی ترکیه در شمال سوریه شد. روسیه با درخواست اردوغان موافقت کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.