ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موگرینی: اتحادیه اروپا به تلاش‌های خود برای حفظ توافق هسته‌ای ادامه می‌دهد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یک بار دیگر در هلسینکی بر ضرورت حفظ توافق هسته‌ای با ایران تأکید کرد. موگرینی گفت اروپا از مکمل‌های برجام استقبال می‌کند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یک بار دیگر در هلسینکی بر ضرورت حفظ توافق هسته‌ای با ایران تأکید کرد. موگرینی گفت اروپا از مکمل‌های برجام استقبال می‌کند، اما با حفظ برجام.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری رویترز، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جمعه ۸ شهریور/ ۳۰ اوت در جمع خبرنگاران در هلسینکی گفت:

«وظیفه من این است که توافق هسته‌ای به عنوان یک توافق چندحانبه بین‌المللی کاملاً اجرا شود. اگر قرار است مکمل‌هایی به آن اضافه شود، اتحادیه اروپا از آن استقبال می‌کند.»

وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا در هلسینکی درباره برخی موضوعات از جمله حضور اروپا در ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز با یکدیگر رایزنی و گفت‌وگو می‌کنند. هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان روز گذشته از ایران خواسته بود که سهم خود از تنش‌زایی از منطقه خلیج فارس را ادا کند. موگرینی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در این‌باره گفت:

«هدف ما این است که طرف ایرانی به تعهدات خود در برجام عمل کند.»

 ۱۸ شهریور مهلت ایران به اتحادیه اروپا برای عملی کردن تعهدات بانکی و نفتی خود در برجام از طریق اینستکس به پایان می‌رسد. ایران تهدید کرده که گام سوم در کاهش تعهداتش در برجام را اجرا می‌کند. این امر الزاماً به معنای خروج ایران از برجام نیست. بر اساس توافق هسته‌ای ۱۴ ماه آینده تحریم تسلیحاتی ایران به سر می‌رسد.

امیر سرتیپ عبدالکریم بنی‌طرفی، مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح پنجشنبه ۷ شهریور در حاشیه نمایشگاه هوافضای روسیه (ماکس ۲۰۱۹) از آمادگی روسیه و چین برای فروش هواپیماهای جنگنده به ایران خبر داده بود.

 مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه ۲۲ مرداد/ ۱۳ اوت در پیامی در توییتر در هشدار به متحدان آمریکا نوشت:

«ساعت دارد تیک تاک می‌کند. زمان باقی مانده پیش از آنکه تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران به پایان برسد و منع سفر قاسم سلیمانی برداشته شود به پایان نزدیک می‌شود.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه این پیام از متحدان ایالات متحده خواست فشارها بر ایران را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    چهل سال از فریاد مرگ برامریکا اروپائی ها همچون زالوئی برحکومت چسبیده بودند که دلارهای نفتی اخوندها و آقازاده ها و عناصر ومقامات حکومت آخوندی و علاوه برآن نفت و منابع معدنی ایران را می مکیدند..وآنهم بدون هیچ مزاحمتی زیرا که موهبت الهی نصیب شان بوده است یکی زندانی بودن مردم ایران در درون حصاراسلامی خفقان و استبداد و شکنجه ها و اعدام ها ووگذاری تمامی امورمملکت داری و چپاول ثروت ملی و درامدهای نفتی به آخوندها ودیگری دستگیری ها و شکنجه ها و کشتارها و اعدام ها و زندان نشینی طویل المدت مخالفان حکومت آخوندی ...درحقیقت حکومت آخوندی بدون مردم ایران کشورراتصاحب کرده و اروپائی ها ازاین مورد به منافع های کلانی نائل آمدند...برجام برجام برجام کردن و حفظ برجام تنها می تواند درحقیقت یک کد است برای حفظ حکومت آخوندی مطلوب چپاولگرهای چهل ساله شان باشد...که ازاین کد هم روس ها و چینی ها استفاده می کنند..مگر هندوستان و پاکستان بمب اتمی ندارند و یا شبانه درزیرمنزل شان ساخته اند چرا برجام برجام کردن و باج دادن های همگونه شاملشان نشد که بمب اتمی نسازند...حالا گیریم که حکومت آخوندی بمب اتمی ساخت ونه یک عدد بلکه صد عدد قرار است با بمب های اتمی چه کند؟ اروپای عزیزش را نابود کند...امریکا را نابود کند...و یا اسرائیل که تمامی تششعات اتمی ناشی ازانفجاربمب اتمی دراسرائیل بسیاری کشورهای عربی مسلمان نشین همجوار اسرائیل را هدف قرار خواهد داد؟ ...تششعات چنوبیل فقط برای روسیه و اوکراین ماند و یا به اروپا هم سرایت کرد؟ ...انکار که اروپائی ها خودشان بمب اتمی ندارند و طفلگی ها ازبمب اتمی آخوندی ترس ولرزششان می گیرد؟ بله برجام باید حفظ شود و مسلم حکومت آخوندی برجام ساز هم که ضمیمه اش تا ابد حفظ شود!!!