ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از نیمی از کودکان آواره جهان به مدرسه نمی‌روند

سازمان ملل می‌گوید از ۷,۱ میلیون کودک آواره ۳,۷ میلیون نفر امکان آموزش ندارند. بیشترین کودکان پناهجویی که از آموزش محروم هستند در اوگاندا، سودان، ترکیه، پاکستان و لبنان به‌سر می‌برند.

آوارگی پیامدهای مخربی بر آموزش در جهان دارد. سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که از هر دو کودکی که سرزمین خود را ترک کرده یک نفر نمی‌تواند به مدرسه برود و کشورهای پذیرنده پناهجویان باید در این زمینه اقدام کنند.

یک کودک یمنی ـ عکس از آرشیو

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در گزارش سالانه خود درباره آموزش که جمعه ۸ شهریور / ۳۰ اوت منتشر شد اعلام کرد که از هفت میلیون و ۱۰۰ هزار کودک آواره سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر آنان امکان آموزش ندارند.

فیلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان می‌گوید بدین ترتیب دختران و پسران بختی برای فایق آمدن بر مشکلات را نخواهند داشت:

«اگر به آن‌ها فرصتی ندهیم که خود را با دانش و مهارت‌هایی که برای آینده آن‌ها مهم است تجهیز کنند، در مسئله پناهندگان شکست می‌خوریم.»

گراندی از کشورهایی که پناهندگان در حال حاضر در آن‌ها زندگی می‌کنند خواست تا به نفع خود اقدام کنند:

«ما یا باید روی آموزش پناهندگان سرمایه‌گذاری کنیم، یا هزینه آن را بپردازیم. نسلی از کودکانی که باید در آینده زندگی مستقلی داشته باشند، قادر به یافتن کار و غنی‌سازی جامعه خود نخواهند بود.»

بر اساس گزارش سازمان ملل امکان تحصیل برای کودکان پناهنده به‌طور قابل توجهی پایین‌تر از سایر کودکان جهان است. به این ترتیب تبعیض اجتماعی و بی‌عدالتی در جامعه مدام بیشتر و نهادینه‌تر می‌شود. بنا بر این گزارش، ۹۱ درصد از کل کودکان دبستانی در سراسر جهان به مدرسه می‌روند، در حالی که این میزان در بین کودکان پناهنده تنها ۶۳ درصد است. ۸۴ درصد از کودکان در مدارس متوسطه مشغول به تحصیل هستند. این میزان در میان کودکان پناهنده تنها ۲۴ درصد است. همچنین ۳۷ درصد در سراسر جهان امکان تحصیلات عالی دارند در حالی که تنها سه درصد از پناهندگان چشم‌انداز تحصیلات عالی دارند.

بیشترین کودکانی که در این زمینه آسیب می‌بینند در پنج کشور اوگاندا، سودان، ترکیه، پاکستان و لبنان به‌سر می‌برند که شمار آن‌ها براساس گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، دو میلیون و ۹۰۰ هزار نفر است.

این گزارش همچنین به پیشرفت‌ها و دستاوردها اشاره کرده و نوشته است اوگاندا، چاد، کنیا، اتیوپی، پاکستان، ایران، ترکیه و مکزیک تلاش زیادی برای رفتن کودکان پناهنده به مدرسه انجام می‌دهند.

ترکیه، محل اقامت حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار پناهنده، از جمله یک میلیون کودک در سن مدرسه، برنامه‌ای برای آموزش زبان ترکی راه‌اندازی کرده، امکانات جدیدی برای مدارس ایجاد و آموزگاران بیشتری استخدام کرده است تا کودکان پناهجو را به مدارس عادی بفرستد.

همچنین در مقایسه با گزارش سال گذشته شمار كودكان پناهجو كه به مدرسه نمی‌روند اندکی كاهش یافته است، همچون تعداد كل كودكان پناهجو.

گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان حدود ۲۰ میلیون پناهنده در سراسر جهان را در بر می‌گیرد. این گزارش پناهجویان داخلی که در کشورهای خود آواره شده‌اند را شامل نمی‌شود، اگرچه شرایط آنها اغلب مناسب نیست. نزدیک به ۷۰ میلیون نفر در سراسر جهان آواره هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.