ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پومپئو: نفت‌کش ایران به سوی سوریه می‌رود

پومپئو در توییتر خود نوشته است محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران «ضمانت» داده بود نفت‌کش به سوریه نمی‌رود اما اطمینان به ظریف، «اشتباه بزرگی بود.»

وزیر امور خارجه آمریکا گفته بر اساس اطلاعات موثقی که در اختیار دارد، نفت‌کش ایرانی آدریان دریا۱ به سوی سوریه می‌رود. این در حالی است که وزارت دارایی آمریکا هشدار داده هر فردی که تسهیلاتی در اختیار نفت‌کش ایرانی قرار دهد، با تحریم آمریکا مواجه خواهد شد.

مایک پومپئو در توییتر خود نوشته است محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران «ضمانت» داده بود نفت‌کش به سوریه نمی‌رود اما اطمینان به ظریف، «اشتباه بزرگی بود.»

آدریان دریا۱، نفت‌کش حامل نفت‌ خام ایران

بر اساس اطلاعات ردیابی کشتی «ریفی نیتیف»، نفت‌کش آدریان دریا که ابتدا از تنگه جبل‌الطارق به سمت یونان در حرکت بود، مسیرش را تغییر داد و روز جمعه ۸ شهریور/ ۳۰ اوت عازم بندر اسکندرون ترکیه در ۲۰۰ کیلومتری بندر بانیاس سوریه شد اما ترکیه احتمال پهلو گرفتن این نفت‌کش را در بنادرش رد کرد.

ایران اعلام کرده است که بار نفت این نفت‌کش را فروخته اما توضیحی درباره زمان و مکان فروش این بار و خریدار آن نداده است.

وزارت خارجه آمریکا هشدار داده که نفت‌کش حامل نفت خام ایران قصد دارد با انتقال نفت به سوریه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کمک کند و ایالات متحده آمریکا نیز سپاه پاسداران را سازمان تروریستی می‌داند. بنابراین هرگونه کمک به این نفت‌کش به معنای کمک به یک سازمان تروریستی خارجی به شمار می‌آید.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا این نفت‌کش را «دارایی مسدود شده» اعلام کرده و ناخدای این کشتی را هم تحریم کرده است.

آدریان دریا۱ تا پیش از توقیف توسط نیروی دریایی بریتانیا در تنگه جبل‌الطارق به ظن دور زدن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه، گریس۱ نام داشت و با پرچم پاناما تردد می‌کرد. این نفت‌کش بعد از رفع توقیف به حکم دادگاه عالی جبل‌الطارق و به رغم مخالفت‌های آمریکا، به آدریان دریا۱ تغییر نام داد.

این نفت‌کش به جلوه‌ای از تنش ایران و آمریکا بر سر تنگه هرمز تبدیل شده است.

گئورگی مارادوف، نماینده کرملین در شبه جزیره کریمه روز گذشته (جمعه ۳۰ اوت/ هشتم شهریور) پیشنهاد داد که ایران با بهره‌گیری از قابلیت‌های کشتی‌رانی در کریمه، محموله‌های نفت خام خود را از طریق کانال «ولگا-دن» به دریای سیاه منتقل کند. کانال ولگ-دن به طول ۶۳ مایل بخشی از آبراهی است که دریای خزر را از طریق دریای آزوف و دریای سیاه به اقیانوس‌های جهان متصل می‌کند.

تهران هنوز رسماً به پیشنهاد روسیه پاسخ نداده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.