ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمال جعفری‌یزدی، از امضاکنندگان بیانیه درخواست استعفای رهبر جمهوری اسلامی بازداشت شد

کمال جعفری یزدی ساعت ۱۰ شب جمعه ۹ شهریور بازداشت شد. گزارش شده است که دست‌کم ۱۵ مامور امنیتی برای دستگیر کردن او وارد منزلش شده‌اند و پس از بازداشت، او را به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

نیروهای وزارت اطلاعات در مشهد، شامگاه جمعه نهم شهریور کمال جعفری یزدی، فعال مدنی و سیاسی را در منزل شخصی‌اش بازداشت کردند.

کمال جعفری یزدی

جعفری یزدی یکی دیگر از امضاکنندگان بیانیه درخواست استعفای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و تغییر قانون اساسی است که پیش از امضای این نامه، به دلیل راه انداختن یک کانال تلگرامی و فعالیت سیاسی، به چند اتهام از جمله «تبلیغ علیه نظام»، دستگیر، زندانی، بازجویی و به قید وثیقه آزاد شده بود.

او در دادگاه بدوی در مجموع به ۱۳ سال حبس محکوم شد و در روز برگزاری دادگاه تجدید نظرش، تجمعی اعتراضی در مقابل دادگستری مشهد شکل گرفت که با حمله نیروهای امنیتی به خشونت کشید و شماری از تجمع‌کنندگان بازداشت شدند: بازداشت گروهی از فعالان سیاسی مقابل دادگستری مشهد

در میان این بازداشت‌شدگان برخی از امضاکنندگان نامه درخواست استعفای علی خامنه‌ای هم حضور داشتند ولی مقام‌های قضایی بازداشت آنان را بی‌ربط با این نامه دانستند. در روزهای بعد اما دیگر امضا‌کنندگان نامه ۱۴ نفره درخواست استعفای خامنه‌ای هم بازداشت شدند.

کمال جعفری یزدی ساعت ۱۰ شب جمعه ۹ شهریور بازداشت شد. گزارش شده است که دست‌کم ۱۵ مامور امنیتی برای دستگیر کردن او وارد منزلش شده‌اند و پس از بازداشت، او را به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

جعفری یزدی اوایل مرداد ماه سال ۹۷ هم به دست نیروهای اداره اطلاعات مشهد بازداشت شد. او ۱۰ روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات بازجویی و سپس به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

در نهایت پس از گذشت بیش از سه ماه از بازداشت جعفری یزدی، او با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی موقتا آزاد شد.

کمال جعفری یزدی که احکام صادر شده برای او در دادگاه بدوی در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شده است، ۵۳ ساله و دارای مدرک دکترای مدیریت استراتژیک است. او که سال‌هاست در این رشته در دانشگاه‌های غیرانتفاعی مشهد درس می‌دهد، سابقه حضور طولانی در جنگ هشت ساله ایران و عراق را دارد و به همین دلیل دچار آسیب ۳۵ درصدی شده است. او همچنین از جمله اسیران این جنگ بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.