ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهرزاد جعفری، خواهر نوشین جعفری بازداشت شد

صبح روز یکشنبه ۱۱ شهریور، شهرزاد جعفری، خواهر نوشین جعفری، عکاس مطبوعاتی زندانی، بازداشت شد. گزارش شده که ماموران امنیتی پیش‌تر از او خواسته بودند درباره خواهرش اطلاع‌رسانی نکند. نوشین جعفری، از ۱۲ مرداد در بازداشت است.

صبح روز یکشنبه ۱۱ شهریور، شهرزاد جعفری٬ خواهر نوشین جعفری، عکاس مطبوعاتی زندانی، بازداشت شد. گزارش شده که ماموران امنیتی پیش‌تر از او خواسته بودند درباره خواهرش اطلاع‌رسانی نکند. نوشین جعفری، از ۱۲ مرداد در بازداشت است.

برگه بازرسی منزل نوشین جعفری با امضای خواهرش شهرزاد جعفری

 نیروهای امنیتی ساعت ۸ صبح به منزل نوشین جعفری مراجعه و خواهر او را نیز بازداشت کردند. هنوز از نام نهاد بازداشت‌کننده و علت بازداشت خبری در دست نیست.

شیوا نظرآهاری، فعال مدنی روز سوم شهریور در توییتر خود نوشته که ماموران امنیتی روز ۳۰ مرداد نوشین جعفری، عکاس مطبوعاتی بازداشت شده را وادار کرده‌اند که برای او پیام صوتی بفرستد و از او بخواهد اطلاعات حساب کاربری «یار دبستانی» را به او بدهد. از زمان بازداشت نوشین جعفری، گروهی از کاربران وابسته به نهادهای امنیتی تلاش کرده بودند بازداشت او را به حساب کاربری توییتری به نام یار دبستانی ربط دهند و او را صاحب این حساب توییتری معرفی کنند.

این فعال مدنی در پیام صوتی خود جواب داده‌ بود که این اتهام کذب است و این اکانت هیچ ارتباطی به او ندارد:‌ پیام صوتی نوشین جعفری به شیوا نظرآهاری: نقشه جدید ماموران امنیتی؟

حساب کاربری یار دبستانی همچنان فعال است و می‌گوید ارتباطی با نوشین جعفری ندارد.

در حالی که این نخستین بار بود که یک زندانی از طریق حساب اینستاگرام با بیرون تماس می‌گرفت، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در واکنش به انتشار این فایل صوتی گفت: «این فایل صوتی در کلیت آن در مواردی است که زندانی با خانواده و افراد تماس می‌گیرند. ممکن است طرف تماس، صدا را ضبط کند. این امر بدیهی است که ما در زندان‌هایمان تماس متهم با بیرون را داریم.»

نوشین جعفری بهمن ماه سال ۱۳۸۸ و در خلال حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری آن سال نیز بازداشت شده بود. او آن زمان خبرنگار روزنامه اعتماد و عضو ستاد میرحسین موسوی بود که پس از ۲۸ روز آزاد شد و به فعالیت‌هایش در حوزه سینما و تئاتر ادامه داد.

نوشین جعفری به خاطر مجموعه‌ای از عکس‌ها که از فیلم لانتوری درمیشیان تهیه کرده بود جایزه بهترین مجموعه عکس از دومین جشن عکاسان سینمای ایران را به دست آورد. او درآمد این نمایشگاه را وقف قربانیان اسیدپاشی کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.