ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرونده فساد جنسی در شورای شهر بابل: صدور حکم قطعی برای متهمین

محکومین جمعا به ۱۹ سال حبس، ۳۳ سال محرومیت از حقوق اجتماعی و ۵۴۰ ضربه شلاق محکوم شده‌اند

رییس کل دادگستری مازندران از صدور احکام قطعی حبس، محرومیت از حقوق اجتماعی و شلاق برای اعضای سابق «شورای اسلامی شهر بابل» خبرداد. انتشار فیلمی از ارتباط چهار نفر از اعضای شورای شهر بابل با یک زن، پیش‌تر منجر به استعفای آن‌ها از شورای شهر شده‌ بود.

تصویر منتشر شده از اعضای سابق شورای شهر بابل که دستگیر شده‌اند. اسامی آن‌ها رسما تایید نشده است

سال گذشته و به‌دنبال دستگیری چندتن از اعضای «شورای اسلامی شهر بابل» به اتهام «فساد مالی»، فیلمی از رابطه این افراد با یک زن منتشر شد و حسن‌ روحانی، امام جمعه این شهر، ارتباط چهار عضو این شورا را با این شخص تایید کرد.

براساس گزارش‌های تایید نشده وبسایت‌های محلی جواد بیژنی، منشی شورا، فرامرز ابوالحسنی رئیس شورا و محمدرضا شافعیان، نائب رئیس شورا از محکومان این پرونده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) احکام این پرونده صادر شده است. به نوشته ایسنا، اکبری، رئیس کل دادگستری مازندران از صدور رای قطعی درباره این پرونده خبر داد و گفت:

« با صدور رای قطعی در شعبه ۲۷ دادگاه تجدید نظر استان مازندران و شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور، محکومین جمعاً به ۱۹ سال حبس، ۳۳ سال محرومیت از حقوق اجتماعی و ۵۴۰ ضربه شلاق محکوم شدند».

در جریان این پرونده هشت نفر از جمله پنج عضو شورا دستگیر شدند اما تعداد دقیق محکومین مشخص نیست. بر اساس گزارش‌ها جواد بیژنی، منشی شورا، فرامرز ابوالحسنی رئیس شورا و محمدرضا شافعیان، نائب رئیس شورا از محکومان این پرونده‌اند.

رییس کل دادگستری مازندران در مورد اتهام اعضای سابق شورای شهر بابل توضیح داد:

«به دلیل اتهاماتی از قبیل شرکت در تهیه مخفیانه فیلم مبتذل و مستهجن، تهدید به منظور اخاذی و اخذ وجه، شرکت در تهدید از طریق فیلم به منظور کار غیرقانونی، معاونت از طریق تطمیع، تشویق و فریب در تهدید با فیلم به منظور اخاذی، معاونت در تهیه فیلم و تهدید به منظور انجام کار خلاف نسبت به احدی از شکات و رابطه نامشروع، محکوم شده و رای قطعی در این خصوص صادر شد.»

براساس اظهارات حسن روحانی، امام جمعه بابل از ۹ عضو این شورای گروه ۴ نفره برای رقابت و منازعه بر سر قدرت «دام»ی را برای پنج نفر دیگر پهن کرده بودند. او در مورد فساد اعضای سابق شورای شهر گفته بود متهمین «در شورای شهر با همکاری برخی از افراد در بیرون، گردن‌کلفتی کردند، زنی را در این رابطه به فحشا کشاندند و دام پهن کردند. پول‌های کلانی برای حذف فیلم‌های غیراخلاقی خود رشوه دادند.»

او بدون اشاره به نام اعضا، اعلام کرده بود سه نفر از متهمین «برای محو فیلم» هرکدام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، ۳۷۰ میلیون تومان و ۴۵۰ میلیون تومان رشوه پرداخت کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.