ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتانیاهو وعده الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین به اسرائیل را تکرار کرد

مقامات و مردم فلسطین بیم دارند حکومت اسرائیل با حمایت احتمالی دولت آمریکا پا را فراتر بگذارد و بدون اعتنا به این قوانین، الحاق این شهرک‌ها را به «خاک اسرائیل» عملی کند.

با نزدیک شدن انتخابات پارلمانی اسرائیل، بنیامین نتانیاهو بار دیگر وعده داد همه شهرک‌های اسرائیلی را که در اراضی اشغالی کرانه باختری رود اردن قرار دارند، به «خاک اسرائیل» ملحق خواهد کرد.

اسرائیل با نقض قوانین بین‌المللی به شهرک‌سازی در اراضی اشغالی ادامه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری رویترز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل یکشنبه ۱ سپتامبر/۱۰ شهریور با تکرار وعده انتخاباتی خود اعلام کرد قصد دارد شهرک‌های یهودی‌نشین اراضی اشغالی کرانه باختری را به اسرائیل ملحق کند. او اما مشخص نکرد چه زمانی قصد دارد این وعده را عملی کند.

مقامات و مردم فلسطین بیم دارند حکومت اسرائیل که تاکنون با زیرپا گذاشتن قوانین بین‌المللی به گسترش شهرک‌سازی‌ها ادامه داده، با حمایت احتمالی دولت آمریکا پا را فراتر بگذارد و بدون اعتنا به این قوانین، الحاق این شهرک‌ها را به «خاک اسرائیل» عملی کند.

نتانیاهو یکشنبه گفت:

«با کمک خدا ما حاکمیت اسرائیل را به تمام شهرک‌ها گسترش می‌دهیم تا بخشی از «سرزمین اسرائیل» و «دولت اسرائیل» شوند.»

نبیل ابورداینه، سخنگوی دولت محمود عباس در واکنش به سخنان نتانیاهو گفت:

«اظهارات نتانیاهو ادامه تلاش‌ها برای ایجاد کاری انجام شده و غیرقابل قبول است که به هیچ صلح و امنیت و ثباتی منجر نخواهد شد»

نتانیاهو این سخنان را در ماه آوریل و به قصد جذب حمایت راست‌گرایان اسرائیل اعلام کرده بود و اکنون در آستانه انتخابات پارلمانی ۱۷ سپتامبر اسرائیل، دوباره وعده‌های خود را تکرار کرده است. حزب او (لیکود) به‌رغم پیروزی در انتخابات قبلی کنست (پارلمان اسرائیل) نتوانست اکثریت پارلمان را به‌دست آورد و تشکیل دولت دهد.

عبدالله الافرنجی، مشاور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از پیروزی حزب لیکود در انتخابات کنست گفته بود نتانیاهو بزرگ‌ترین پشتیبانی را از مهاجران یهودی در کرانه غربی به‌دست آورده است.

شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی بر اساس قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی غیرقانونی است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.