ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معلمان طرح «خرید خدمات» مقابل مجلس تجمع کردند

اعتراض‌های گروه‌های مختلف معلمان به وضعیت معیشتی نامناسب، نداشتن بیمه کارآمد، و عدم امنیت شغلی ادامه دارد. این بار معلمان طرح «خرید خدمات آموزشی» دست به اعتراض زدند. 

اعتراض‌های گروه‌های مختلف معلمان به وضعیت معیشتی نامناسب، نداشتن بیمه کارآمد، و عدم امنیت شغلی ادامه دارد. این بار معلمان طرح «خرید خدمات آموزشی» دست به اعتراض زدند.

تجمع معلمان خرید خدمت مقابل مجلس ــ یکشنبه ۱۰ شهریور

حدود ۲۰۰ تن از معلمان طرح خرید خدمات آموزشی شاغل در استان‌های مختلف کشور یکشنبه ۱۰ شهریور مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی و بهبود معیشت خود شدند.

این ‌معلمان در سال ۹۳ در قالب طرح خرید خدمات آموزشی کار در آموزش و پرورش را آغاز کرده‌اند و اکنون با داشتن شش سال سابقه کار در آموزش و پرورش بلاتکلیف‌اند. برخی از این معلمان یک سال است حقوق نگرفته‌اند و حق بیمه‌شان نیز پرداخت نشده است.

این دومین تجمع معلمان خرید خدمت در تابستان امسال مقابل مجلس است. سوم تیر نیز تجمعی با شرکت معلمان خرید خدمت استان‌های مختلف مقابل مجلس برگزار شد اما به گفته‌ی معلمان، وعده‌های مسئولان در حد حرف باقی مانده است.

طرح به کارگیری معلمان خرید خدمات آموزشی یکی از طرح‌های برون سپاری آموزشی است و سال ۹۳ برای جبران کمبود معلم در مدارس بویژه در مناطق محروم و دور افتاده اجرا شد. این معلمان حقوق اندکی می‌گیرند. برخی با ۵۰۰ هزار تومان حقوق ماهانه در مناطق مرزی کار می‌کنند. معلمان خرید خدمت از بیمه مناسب بی‌بهره‌اند و در ایام تابستان و تعطیلات حقوق نمی‌گیرند.

خبرگزاری تسنیم به نقل از یکی از نمایندگان معلمان حاضر در تجمع مقابل مجلس نوشته است:

«درخواست ما این است که نیروهای خرید خدمات آموزشی ابتدا حق‌التدریس شوند و بعد با گذراندن دوره دانشگاه فرهنگیان به پیمانی تبدیل وضعیت شوند اما مجلس هم در این رابطه کمک چندانی نمی‌کند؛ همکارانی را داریم که در مرز آذربایجان شرقی کار می‌کنند و ۵ روز بیمه با ۵۰۰ هزار تومان حقوق دارند یا همکار دیگری که همراه با عشایر جابجا می‌شود اما ۱۰ روز بیمه با ۴۰۰ هزار تومان حقوق دارد آیا این واقعا انصاف است؟ البته من خودم از استان اصفهان هستم که وضعیت مناسبتری دارد، مثلاً بیمه ۳۰ روز در ماه است، اما حقوق ما پایین و یک میلیون تومان است. همچنین در ایام تعطیلات بیمه و حقوق نداریم. ما در مدرسه دولتی درس می‌دهیم و موسس بخش خصوصی فقط یک واسطه است، یعنی آموزش‌و پرورش پول را از خزانه دریافت کرده و به حساب موسس واریز می‌کند، او نیز سود و منفعتش را برداشته و باقیمانده را به حساب معلمان واریز می‌کند.»

گروه‌های مختلف معلمان ایران، شاغل، حق‌التدریسی و خرید خدمات، از اردیبهشت ۹۷ تاکنون با تحصن و برگزاری تجمعات در شهرهای سراسر ایران، دولت را به عدم رعایت «اصل ۳۰ قانون اساسی» و نظام آموزش رایگان و لذا خصوصی‌سازی و کالایی‌سازی آموزش و پرورش کرده‌اند. گرانی و تورم و وضع بد معیشتی معلمان نیز به این اعتراضات که تاکنون همچنان ادامه دارد دامن زد.

از اردیبهشت ۹۷ که اعتراضات سراسری معلمان آغاز شد، بسیاری از فعالان صنفی معلمان دستگیر شده و احکام «ظالمانه» حبس و شلاق دریافت کرده‌اند. در ماه‌های گذشته صدها معلم بازنشسته، شاغل و حق التدریسی در اعتراض به مسائل صنفی، استخدامی و معیشتی در چندین شهر ایران تحصن و تجمع کردند. مطالبات معلمان همچنان با بی‌تفاوتی و برخورد قهری پاسخ داده می‌شود. عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش تهران جمعه ۱۱ مرداد در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد به سبب عدم پرداخت مطالبات معلمان حق‌التدریسی، این گروه از معلمان علاقه‌ای به ادامه همکاری با آموزش و پرورش ندارند و به همین سبب در آستانه سال تحصیلی تنها در تهران، آموزش و پرورش با کمبود ۱۰ هزار معلم جدید روبرو شده است.

‌وزارت آموزش و پرورش ۹۳۴ میلیارد تومان به معلمان حق‌التدریسی بدهکار است. ‎

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.