ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دبیرکل سازمان ملل: اسرائیل و لبنان به توافق آتش‌بس پایبند باشند

آنتونیو گوترش از طرفین خواست تمامی اقداماتی را که در تناقض با قطعنامه ۱۷۰۱ است، متوقف کنند و از نقض آتش‌بس خودداری کنند.

استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان خواستار خویشتنداری و پایبندی لبنان و اسرائیل به توافق آتش‌بس ۲۰۰۶ شد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل

ارتش اسرائیل یکشنبه یکم سپتامبر/۱۰ شهریور در بیانیه‌ای اعلام کرد چند موشک ضد تانک از خاک لبنان به سمت یک پایگاه نظامی در اسرائیل شلیک شد و «به چند هدف» اصابت کرد. برخی از خبرگزاری‌ها این اهداف را یک پایگاه نظامی و چند خودروی نظامی در نزدیکی شهرک یهودی‌نشین افیفیم در شمال اراضی اشغالی عنوان کرده‌اند. ارتش اسرائیل سپس با حمله سنگین به مناطقی در جنوب لبنان به این حمله پاسخ داد.

دوجاریک صبح دوشنبه ۲ سپتامبر/ ۱۱ شهریور اعلام کرد دبیرکل سازمان ملل از رویدادهای «خط آبی»، (مرز لبنان و اسرائیل) بسیار نگران است. سخنگوی گوترش گفت:

»دبیرکل سازمان ملل خواستار خویشتنداری حداکثری است. او از طرفین می‌خواهد تمامی اقداماتی را که در تناقض با قطعنامه ۱۷۰۱ است، متوقف کنند و از نقض آتش‌بس خودداری کنند.»

قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل که در سال ۲۰۰۶ برای پایان دادن به جنگ حزب‌الله و اسرائیل به تصویب رسید از اسرائیل و لبنان می‌خواهد تا از «آتش‌بس دائم و صلح پایدار» حمایت کنند و به خط آبی پایبند باشند و بر تمامیت ارضی لبنان و حاکمیت و استقلال سیاسی آن در محدوده‌ مرزهای بین‌المللی تأکید می‌کند.

شامگاه گذشته جیسون گرینبلات نماینده آمریکا در امور فلسطین ایران را مسئول حملات حزب‌الله به ارتش اسرائیل دانسته و گفته بود:

 «از لبنان به اسرائیل موشک شلیک شده است. ایران در لبنان و غزه نیروهای نیابتی دارد تا به اسرائیل آسیب بزند، احتمال صلح را تضعیف کند و آینده بهتر برای فلسطینی‌ها را در معرض تهدید قرار دهد.»

حسن فضل‌الله، عضو فراکسیون حزب‌الله لبنان در پارلمان این کشور شب گذشته تاکید کرد که وضعیت در روستاهای جنوبی عادی و تحت کنترل است و ساکنان این روستاها به زندگی روزانه خود بازگشته‌اند. ارتش اسرائیل هم تأیید کرده که اوضاع در جنوب لبنان به وضع عادی بازگشته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.