ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سعید ملایی: هر چه کردم برای یک زندگی تازه کردم

فدراسیون بین‌المللی جودو با انتشار بیانیه‌ای  تأیید کرد که مسئولان ورزش جمهوری اسلامی جودوکار ایرانی را تحت فشار قرار داده بودند.

فدراسیون بین‌المللی جودو تأیید کرد که مسئولان ورزش ایران، سعید ملایی جودوکار ایرانی را تحت فشار قرار داده بودند که از روی مصلحت ببازد تا با حریف اسرائیلی روبرو نشود. ملایی گفته است: هر کاری که انجام دادم برای زندگی‌ام کردم. یک زندگی تازه.

سعید ملایی، جودوکار ایرانی که در آلمان پناهنده شد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس فدراسیون بین‌المللی جودو با انتشار بیانیه‌ای تأیید که محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای از سعید ملایی، جودکار مدال‌آور ایرانی خواسته بود که از روی مصاحت ببازد تا  با سگی موکو، جودوکار اسرائیلی روبرو نشود.

  فدراسیون بین‌المللی جودو در این بیانیه همچنین تأیید کرد که رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی با سعید ملایی تلفنی صحبت کرده و به او اطلاع داده که مأموران امنیتی وارد خانه والدین این جودکار ایرانی شده‌اند.

 برای شرکت در مسابقات جودوی قهرمانی مردان و زنان جهان به میزبانی ژاپن، از ایران فقط سعید ملایی به توکیو اعزام شده بود. قرار بود ملایی در مصاف سگی موکو، ورزشکار اسرائیلی از مدال طلای خود دفاع کند. ملایی  پس از پیروزی مقابل نمایندگان مراکش، پرتغال، روسیه (قهرمان المپیک ۲۰۱۶) و کانادا (برنز المپیک ۲۰۱۲) در دیدار ماقبل فینال مقابل نماینده بلژیک قرار گرفت. در سمت دیگر ساگی نماینده اسراییل و نماینده مصر برای رسیدن به فینال مبارزه می‌کردند. طبق سیاست‌های جمهوری اسلامی برای پیشگیری از مسابقه با نماینده اسرائیل، سعید ملایی مجبور به شکست خوردن از نماینده بلژیک شد. در ادامه نیز در بازی رده‌بندی مجبور به شکست خوردن از نماینده گرجستان شد تا به همراه نماینده اسرائیل بر روی سکو قرار نگیرد. پس از این اتفاق او از آلمان درخواست پناهندگی کرد.

حرف‌های سعید ملایی (فدراسیون بین‌المللی جودو)

بر اساس بیانیه فدراسیون بین‌المللی جودو ملایی گفته است:

«من می‌خواهم در رقابت‌ها هر جا که باشد شرکت کنم. اما من در کشوری زندگی می‌کنم که قانونش این اجازه را به من نمی‌دهد. ما انتخاب دیگری نداریمو همه ورزشکاران باید به این قانون تن بدهند. هر آنچه که امروز انجام دادم برای زندگی‌ام بوده است. برای یک زندگی تازه.»

ملایی در ادامه گفته است:

«من به کمک نیاز دارم. حتی اگر مسئولان کشورم گفته‌اند که بدون هیچگونه مشکلی می‌توانم به ایران برگردم، اما من می‌ترسم.»

همزمان رسانه‌های داخلی گزارش داده‌اند که رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک ایران نامه اعتراضی شدیداللحنی برای توماس باخ رییس کمیته بین‌المللی المپیک ارسال کرده است. صالحی امیری در این نامه رئیس فدراسیون جهانی جدو را به صحنه‌سازی و ترغیب ملایی برای درخواست پناهندگی از آلمان متهم کرده است. امیری در بخشی از این نامه نوشته:

«مطلع باشید که به ملایی پیغام واطمینان داده‌ام هیچ تهدیدی متوجه شخص وی و خانواده اش نبوده و نیست و ضمانت می نمایم که همچون یک قهرمان در ایران با آغوشی باز مورد استقبال قرار خواهد گرفت.»

فدراسیون بین‌المللی جودو اعلام کرده است از سعید ملایی حمایت می‌کند. ماریوس وایزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو اظهار امیدواری کرده است که ملایی زیر پرچم ورزشکاران پناهنده المپیک در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ شرکت کند.

پیش از این در سال ۱۳۸۹ سعید سرلک، عضو تیم ملی جودو، به آلمان پناهنده شد. او را هم به وعده خانه و ماشین وادار کرده بودند که از روی «مصلحت» ببازد تا با حریف اسرائیلی روبرو نشود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • غلامرضا

    جناب محمد رضا, فعلا که این "موش" پشت سر هم مواضع ج.ا. در سوریه را داره داغون میکنه و آخوندها هیچ غلطی نمیتونن بکنن. سیاستهای نژاد پرستانهء اسرائیل علیه فلسطینی ها محکوم است, اما بسیاری از مخالفان اسرائیل نه در همبستگی با مردم فلسطین, بلکه در ادامهء فاشیزم ضد یهودی است که مخالف اسرائیل هستند. رشد و توسعه ای بی سابقه ای فن آوری های (از کشاورزی تا کامپیوتر) اسرائیل را هم از یاد نبریم. از همهء اینها مهمتر یک جنبش صلح (گاهی قوی و گاهی ظعیف؛ اکنون بسیار ظعیف) همواره در اسرائیل حضور داشته و دارد. آیا شما می توانید از یک جنبش صلح در ایران یا کشورهای عربی به یاد بیاورید؟

  • محمدرضا

    بهترین نیست بجای باختن برای روبه رو نشدن با حریف اسراییلی حریف رو شکست بدیم اینجوری مایی که که داریم ضرر میکنیم وناراحت میشیم تااونا البته خالی از لطفم نیست که بگم شیر که با موش نمیجنگه اینجوری اسراییل رو هم ادم حساب کردیم به اونا مشروعیت دادیم

  • مومن

    صابر، اولا اسرائیل کشوری است با نهادهای تمام دموکراتیک وپارلمانی که قادر است نخست وزیر را اسیضاح کرده ویا از قدرت ساقط کند. در مقابل ایران کشور است با دیکتاتوری مطلقه ولایت فقیه که کوچکترین اعتراض یک فرد ممکن است به قیمت جانش تمام شود. اسرائیل کشوری است که در آن مسلمانان مسجد دارند و شما میتوانید اذان نماز را از بلندگوهای آن بشنوید. در ایران اقلیتها، حتی مسلمانان سنی نه حق داشتن مسجد را دارند و نه حق اجرای مراسم مذهبی خود و بشدت کنترل میشوند. در ایران طبقه ای به نام " روحانیت" با کمک نیروهای امنیتی شکل گرفته و این حکومت آخوندی برای ماندن در قدرت از هیچ جنایت و ظلم و فساد و فحشائی روگردان نیست. در اسرائیل بخاطر شفافیت در نظام قضائی وسیاسی آن هیچکدام از این مظاهر فساد یافت نمی شود. بی شک یک انسان عاقل ترجیح خواهد داد در کشوری زندگی کند که مشمول ترس و بیم و هراس شاملو نشود آنجا که گفت : هراس من باری همه از مردن در سرزمينی است که مزد گورکن از آزادی آدمی افزون تر باشد. ... برای آقای سعید ملایی آرزوی موفقیت کرده امیدوارم به آرزوی خود که رسیدن به یک زندگی تازه و آرام و بدون دغدغه و بدون " آخوند بالا سر " باشد برسند.

  • رضا

    سلام تو رو بخدا نظر بالایی را بخوانید تا متوجه بشوید اینها واقعا فضانورد هستند و روی زمین زندگی نمیکنند. تمامی موارد غیر واقعی: - قبول نداره ورزش در ایران سیاسی هست. - اسراییل کشور نیست! -با پول ایران این بنده خدا قهرمان شده و باید به هر حرف بی منطقی عمل بکند. -بذار وجهه ورزشی ت باقی بمونه!! اتفاقا برای وجهه ورزش اینکار را کرده است. از وطنی که فقط درد و رنج و خفت تحمیل بکند و فقط دزدها در آن راحت باشند باید مهاجرت کرد.

  • صابر

    اینا تا الان از ایران و فدراسون خوردن و بردن الان که اخرهای ورزش خودش بوده بااین جنجالی که درست کرده خواسته پناهنده سیاسی بشه وگرنه نمیذاشتن پناهنده بشه خواسته بگه که ورزش ایران هم سیاسی هست که کاملا کذب محضه و اصلا قبول نداریم.اخه*** اسرائیل مگه کشوره که بامسابقه دادن با اینها به مشروعیت اسراعیل کمک میکنید.پس بهترین کار رو میکنن نمیذارن مسابقه بدید ایران. اقای ملایی تو تا الان با پول ایران تونستی خودتو و خانواده تو بچرخونی پس این کار خیلی بدی بود در حق مردمت لطفا برگرد و بذار اون وجهه ورزشی ات که داشتی باقی بمونه و مردم ازت خاطره بد نداشته باشن.چو ایران مباشد تن من مباد.یک وجب خاکت رو با هیچ کشوری عوض نکن پسر خوب.این کشور با قطره قطره خون شهدای جوان و ورزشکاری مثل خودت تا الان با اقتدار مونده پس کشور خودت بهترین جا تو کره زمین هست برگرد که مردمت دلتنگت شدن