ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پارلمان بریتانیا جانسون را شکست داد

نمایندگان مجلس عوام به طرحی رأی دادند که کنترل روند برگزیت را به نهاد قانونگذار واگذار می‌کند. اختیارات جانسون برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا محدود شد.

نمایندگان پارلمان بریتانیا به طرحی رأی دادند که کنترل روند برگزیت را به نهاد قانونگذار واگذار می‌کند. تصویب این طرح به معنای محدود شدن اختیارات بوریس جانسون، نخست‌وزیر است: شکستی برای جانسون که اعلام کرده بود قصد دارد در هر حال با توافق یا بی‌توافق ۳۱ اکتبر کشورش را از اتحادیه اروپا خارج کند.

سه‌شنبه ۱۲ شهریور/ ۳ سپتامبر، بوریس جانسون، نخست‌وزیر در پارلمان بریتانیا: شکی باقی نماند که برگزیت به تعویق می‌افتد

به گزارش خبرگزاری رویترز شامگاه سه‌شنبه ۱۲ شهریور/ ۳ سپتامبر نمایندگان مجلس عوام با ۳۲۸ رأی موافق  و ۳۰۱ رأی مخالف طرح کنترل پارلمان بر نحوه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را به تصویب رساندند. ۲۱ نماینده حزب محافظه‌کار در پارلمان بریتانیا با مخالفان دولت جانسون در به تصویب رساندن طرح یاد شده همراهی کرده بودند. این نمایندگان شورشی همگی از حزب محافظه‌کار اخراج می‌شوند.

جانسون در پی این شکست پارلمان را تهدید کرد که چنانچه نمایندگان دومین مرحله از طرح یاد شده را به تصویب برسانند، ۱۴ اکتبر  انتخابات سراسری برگزار می‌کند. دومین مرحله از این طرح روز چهارشنبه به بحث گذاشته می‌شود. با تصویب هر دو مرحله از طرح، جانسون دیگر نمی‌تواند بریتانیا را بدون توافق با اتحادیه اروپا از اتحادیه خارج کند. بوریس جانسون بامداد چهارشنبه ۱۳ شهریور/ ۴ سپتامبر (به وقت تهران) گفت:

«آقای رئیس! اجازه دهید شکی در مورد پیامدهای این رأی‌گیری باقی نماند. این اقدام به معنی آن است که پارلمان هرگونه توافق با بروکسل را به هم می‌زند، زیرا بر اساس این طرح کنترل روند مذاکرات در اختیار اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد.»

جانسون سپس هشدار داد که تصویب طرح کنترل روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا توسط پارلمان، به معنی ایجاد سردرگمی‌های بیشتر و تأخیرهای مجدد در برگزیت است. نخست‌وزیر بریتانیا در ادامه سخنانش گفت:

«آقای رئیس نه من و نه مردم، انتخابات نمی‌خواهیم ولی اگر مجلس عوام فردا به این طرح رأی دهد، مردم مجبورند به فردی رأی دهند که ۱۷ اکتبر برای پیش بردن امور به بروکسل می‌رود.»

و این فرد کسی نیست جز بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر اما اعلام کرد که طرح کنترل برگزیت باید پیش از برگزاری انتخابات تصویب شود.

هفته گذشته جانسون برای بی‌اثر کردن تلاش‌های نمایندگان مجلس عوام در اتخاذ ابزارهای قانونی که بتواند خروج بریتانیا را به تعویق بیندازد، از ملکه مجوز گرفت تا پارلمان را از اواسط سپتامبر تا ۱۴ اکتبر تعلیق کند. پس از این اقدام بسیاری از سیاستمداران و مردم جانسون را متهم به حمله به پارلمان و سواستفاده از قانون کردند.

مشخص نیست که اعضای «شورشی» محافظه‌کار علاوه بر طرح مخالفان، به برگزاری انتخابات نیز رای بدهند. انتخابات زودهنگام به موافقت دوسوم اعضای‌ مجلس بستگی دارد.

درصورت تحقق شایعات مبنی بر برگزاری انتخابات در ۱۴ اکتبر، این حزب ممکن است با حزب کوچک وحدت‌گرای ایرلندشمالی ائتلاف کند. اقدامی که برای ترزا می، نخست‌وزیر پیشین ۱,۲ میلیارد دلار هزینه داشت. حتی در صورت ائتلاف، حزب محافظه‌کار تنها با اختلاف یک نماینده اکثریت خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.