ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا چند فرد و شرکت دیگر مرتبط با سپاه قدس را تحریم کرد

یک روز پس از تحریم سه سازمان مربوط به برنامه فضایی ایران، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که یک شبکه بزرگ حمل و نقل دریایی سپاه قدس برای انتقال نفت را تحریم کرده است.

به‌فاصله کمتر از یک روز از تحریم سه سازمان مربوط به برنامه فضایی ایران توسط آمریکا، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرد که یک شبکه بزرگ انتقال نفت مرتبط با سپاه قدس را که شامل چندین شرکت، فرد و نفتکش می‌شود مورد تحریم قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه ۱۳ شهریور / ۴ سپتامبر شرکت‌های کشتی‌رانی، نفتی و شماری نفتکش را به فهرست تحریم‌های خود علیه ایران افزود.

براساس بیانیه‌ای که در سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شده، تحریم‌های جدید یک شبکه بزرگ حمل و نقل دریایی برای انتقال نفت که از سوی سپاه قدس هدایت می‌شود را در بر می‌گیرد.

این شبکه گسترده شامل ۱۶ شرکت، ۱۰ فرد و ۱۱ نفتکش است که برخی از آن‌ها با پوشش مخفی در لبنان و با نظارت حزب‌الله ثبت شده‌اند. یک شرکت دیگر به نام «گروه مهدی» در هند ثبت شده است و خود چندین شرکت زیرمجموعه دارد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است که این شبکه سپاه قدس چندین بار توسط واسطه‌های خود در طول سال جاری نفت را با ارزش صدها میلیون دلار به سود رژیم بشار اسد در سوریه، حزب‌الله لبنان و دیگر بازیگران «غیرقانونی» در منطقه جابه‌جا کرده و فروخته است.

تنها در بهار سال جاری میلادی، این شبکه ده‌ها کشتی را برای انتقال نزدیک به ۱۰ میلیون بشکه نفت خام، عمدتاً به رژیم سوریه، مورد استفاده قرار داد. این محموله‌ها بیش از نیم میلیارد دلار فروخته شده‌اند. همین شبکه همچنین نزدیک به ۴ میلیون بشکه میعانات و صدها هزار بشکه گازوئیل فروخته است و میلیون‌ها دلار به‌دست آورده است.

استیو منوشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در این‌باره گفت: «ایران همچنان به اقدامات تحریک‌آمیز برای بی‌ثبات‌سازی منطقه و جهان ادامه می‌دهد.اقدام خزانه‌داری علیه شبکه نفت خام ایران روشن می‌سازد که خریداران نفت ایران مستقیماً از بازوی شبه‌نظامی و تروریستی ایران یعنی نیروی قدس سپاه پاسداران حمایت می‌کنند.»

به‌گفته منوشین، اقدامات آمریکا طی دو هفته گذشته «باید هشدار به کسانی باشد که در فروش نفت نیروی قدس سپاه تسهیل ایجاد می‌کنند و [باید بدانند که] پیامدهای آن سریع خواهد بود».

سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی نیز گفت: «رژیم ایران برای برنامه‌های خرابکارانه خود از یک سازمان تروریستی به‌عنوان اهرم اصلی استفاده می‌کند تا صدها میلیون دلار نفت غیرقانونی را به‌منظور پیشبرد برنامه‌های مضر خود بفروشد. صادرات نفت ایران مستقیماً تروریسم نیروهای نیابتی آن و جنایت‌های رژیم اسد علیه مردم بی‌گناه خود را تأمین مالی می‌کند.»

روز گذشته، سه‌شنبه ۱۲ شهریور / ۳ سپتامبر نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا، سازمان فضایی ایران، پژوهشگاه هوافضا و مرکز تحقیقات فضایی، سه سازمان مربوط به برنامه فضایی ایران را تحریم کرد.

آمریکا می‌گوید این مراکز فضایی در پیشبرد برنامه موشک‌های بالستیک ایران نقش داشته‌اند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این‌باره گفت: «آمریکا تحریم‌هایی را علیه برنامه فضایی ایران وضع کرده است زیرا تهران همچنان از مؤسسات فضایی غیرنظامی در راستای پیشبرد برنامه‌های خود برای تولید موشک‌های بالستیک استفاده می‌کند.»

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در واکنش به این تحریم‌های آمریکا روز چهارشنبه گفت: «آمریکایی‌ها به تحریم معتاد شده‌اند. این تحریم‌های آمریکا هیچ تأثیری ندارد و کم کم دنیا هم آمریکا را مسخره می‌کند و دیگر فقط این مانده است که خودشان را تحریم کنند، چون همه را تحریم کرده و هر روز یک اقدامی علیه این دولت یا دولت دیگری انجام می‌دهند. استفاده آمریکا از اهرم اقتصادی به حدی افراطی شده که کم کم توان اقتصادی آمریکا را هم به تحلیل برده است.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.