ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار در منطقه دیپلماتیک کابل ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت

سه روز پس از بمب‌گذاری طالبان در پایتخت افغانستان، مسئولان دولتی از یک انفجار دیگر در کابل خبر دادند. دست‌کم ۱۰ نفر در این انفجار کشته شدند.

در پی بمب‌گذاری روز دوشنبه طالبان در کابل، یک انفجار دیگر این شهر را لرزاند. بر اثر این انفجار دست‌کم ۱۰ نفر کشته شدند. طالبان مسئولیت این انفجار را به‌عهده گرفت.

انفجار در منطقه نهم امنیتی کابل - پنج‌شنبه ۱۴ شهریور / ۵ سپتامبر

صبح پنج‌شنبه ۱۴ شهریور / ۵ سپتامبر، بر اثر وقوع یک انفجار در منطقه شش درک کابل، دست‌کم ۱۰ نفر، از جمله ۸ غیرنظامی و دو نظامی، کشته و ۴۲ تن دیگر زخمی شدند.

رویترز به‌نقل از مقام‌های افغان نوشته است این انفجار یک عملیات انتحاری بوده که مرکز کابل را هدف قرار داده است.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت: «آمبولانس‌ها و گروه‌های امداد به منطقه انفجار اعزام شده‌اند.»

به‌گزارش الجزیره، فردوس فرامرز، سخنگوی پلیس کابل می‌گوید این انفجار در منطقه ۹ پلیس رخ داده است که سفارت آمریکا و سایر کشورها در آن قرار دارند.

لحظه انفجار:

وزارت کشور افغانستان اعلام کرده که این انفجار افزون بر تلفات به ١٢وسیله نقلیه نيز آسيب رسانده است.

شاهدان عینی گفته‌اند که یک پست بازرسی مربوط به نیروهای امنیت ملی هدف حمله قرار گرفته است. اما این موضوع به صورت رسمی تأیید نشده است.

گروه طالبان مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته و گفته که هدف کاروان نیروهای خارجی بود که قصد ورود به یکی از ساختمان‌های امنیت ملی را داشت. آن‌ها ادعا کرده‌اند که در این حمله شماری از نیروهای خارجی و افغان کشته‌ شده‌اند.

بعد از انفجار:

نیمه‌شب دوشنبه ۱۱ شهریور / ۲ سپتامبر نیز بر اثر انفجار در ساختمان گرین ولیج در حوزه‌ نهم امنیتی کابل دست‌کم ۱۶ غیرنظامی از جمله کارکنان این ساختمان کشته و ۱۱۹ غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای مسئولیت این انفجار را برعهده گرفتند و گفتند هدف این حمله شهروندان کشورهای خارجی بوده‌ است. طالبان مدعی شده‌اند که تعدادی «غیرقابل شمار» از شهروندان کشورهای خارجی در این رویداد کشته شده‌اند.

این حمله تنها چند ساعت بعد از آن رخ داد ‌که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پیش‌نویس تفاهم‌نامه ایالات متحده با طالبان را به رئیس‌جمهوری و رئیس اجرایی دولت افغانستان ارائه داد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

توصیح: این خبر بروز شد و تیتر، تیزر و متن آن دو بار تغییر کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.