ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاسخ اینستاگرامی یکی از برادران صدرالساداتی به اخبار مفقودشدن آنها

سیدمهدی صدرالساداتی در یک استوری در شبکه‌های اجتماعی از وضعیت خود و برادرانش خبر داد: در پنج کیلومتری کیاسر؛ نه در قم و نه در اختفای اختیاری.

سیدمهدی صدرالساداتی که گزارش‌هایی از مفقودشدن او و دو برادرش،‌ از جمله یک نماینده هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری منتشر شده بود، در یک پست در اینستاگرام از وضعیت خود و برادرانش خبر داد. پیش از آن دو نماینده اصول‌گرای قم در مجلس در سخنانی جداگانه خبر دادند که برادران صدرالساداتی‌ در حال حاضر در قم هستند و اخبار مبنی بر بازداشت یا ربودن آنها را تکذیب کردند. صدرالساداتی در استوری خود این ادعاها را به نوعی بی‌اساس خواند و گفت: «نه در قم هستیم و نه اختفای اختیاری داشتیم.» آیا برادران صدرالساداتی علی‌رغم میل خود پنهان شدند؟

برادران صدرالساداتی

وحید اشتری، معاون پیشین بسیج تهران و یکی از نزدیکان روح‌الله صدرالساداتی، عضو مجلس خبرگان رهبری صبح پنجشنبه ۱۴ شهریور در کانال تلگرام خود اعلام کرد که سیدروح الله صدرالساداتی به همراه برادرش مهدی صدرالساداتی و دو تن دیگر مفقود شده‌اند.

پس از آن مقامات مختلف نظام، از جمله برخی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، استاندار قم، دادسرای ویژه روحانیت، و سخنگوی قوه قضائیه و برخی نمایندگان مجلس درباره اخبار مفقود شدن برادران صدرالساداتی اظهارات ضد و نقیضی داشتند.

در برخی اخبار احتمال بازداشت این دو نفر مطرح شد.

اما روابط‌ عمومی دادسرای ویژه روحانیت عصر پنج‌شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برادران صدرالساداتی بازداشت نشده اند، و انتشار خبر بازداشت «موجب تعقیب کیفری» خواهد بود.

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری نیز در اطلاعیه‌ای خبر داد که دبیرخانه از لحظه انتشار خبر ناپدید شدن «همان‌طور که اعلام شده، بازداشت نشده‌اند و بقیه ماجرا به زودی مشخص می‌شود.»

بهرام سرمست، استاندار قم نیز تاکید کرد که تا کنون هیچ گزارشی در مورد مفقود شدن براداران صدرالساداتی به او نرسیده است.

مقامات دیگری نیز گفتند که هنوز در حال پیگیری ماجرا هستند و تنها به تکذیب برخی اخبار پرداختند.

محمود صادقی نماینده مجلس گفت که در میان اخبار منتشر شده اصل خبر یعنی «خروج از منزل به قصد رفتن به بندرعباس از فرودگاه مهرآباد و قطع تلفن‌های همراه و ارتباط با ایشان» تایید شده و پیگیری‌ها ادامه دارد.

پدر این برادران که خود یک روحانی است، در ویدئویی گزارش‌ها مبنی بر پیداشدن آنها یا حضورشان در قم را تکذیب کرده بود.

«برادران صدرالساداتی پنهان شدند»

اما صبح جمعه ۱۵ شهریور یک منبع مطلع به خبرگزاری تسنیم گفت که براداران صدرالساداتی مفقود نشده‌اند بلکه به اختیار، خود را پنهان کرده‌اند. این منبع آگاه از مقامات قضایی خواست احتمال اختفای این دو برادر را در دستور کار قرار دهند.

همزمان احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده اصول‌گرای قم و عضو هیات‌رئیسه‌ مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

« پیگیر موضوع برادران صدرالساداتی شدم. مسئولین مربوطه گفتند احضار و بازداشت نشدند و در حال حاضر در قم به سر می‌برند و زندگی عادی خودشان را دارند.»

او در پایان توئیت خود هشتگ «به خدا پناه می‌برم از شر شیطان» را قرار داد.

مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و نماینده اصولگرای قم نیز همین خبر اخیر را تایید کرد، و گفت:

« آقایان صدرالساداتی ربوده و مفقود نشدند و کسی هم آنها را به جایی منتقل نکرده است. خودشان در مسیر قم-تهران یعنی اطراف مجموعه خدماتی مهتاب، تصمیم می‌گیرند که موبایل‌های خود را خاموش کنند و به قم برگردند که نهایتاً این تصمیم را اجرایی و موبایل خود را خاموش کرده و به قم برمی‌گردند. آنها به منزل برادر آقای غفاری (غفار عباسی مراغه‌ای) می‌روند و به کسی هم خبر نمی‌دهند.»

غفار عباسی مراغه‌ای معروف به غفاری یکی از روحانیون حوزه علمیه فم است که مخالفانش او را به طنز پدیده سال ۹۷ حوزه علمیه قم نامیدند. یکی از سایت‌های اصولگرا سال گذشته غفاری را فردی معرفی کرد که «از سواد حوزوی چندانی برخوردار نیست» اما توانسته شبکه‌ای از مریدان را گرد خود جمع کند و «در اطرافیان وی نام افراد مشهوری در سطح نمایندگی مجلس خبرگان هم به چشم می‌خورد.»

غفاری در گذشته به جن‌گیری شهرت یافت، او که از نزدیکان سابق اسفندیار رحیم مشایی بوده است مدتی به اتهام تجاوز جنسی به ۳۶۰ زن و جن‌گیری و رمالی به زندان افتاد، با لغو حکم اعدام به هشت سال زندان محکوم شد اما در سال ۹۲ آزاد شد.

استوریِ سیدمهدی

سیدمهدی صدرالساداتی یکی از برادران گم شده بعد از انتشار اخبار مبنی بر اختفای خودخواسته او و برادرش تاب نیاورد و یک استوری در اینستاگرام خود منتشر کرد.

او در این استوری نوشت: «۱- رئیس کمیسیون امنیت ملی و نماینده دیگر قم می‌گویند ما در قم در خانه فلانی زندگی عادی داریم... ۲- گفته‌اند اختفای اختیاری کرده‌ایم... نه در قم هستیم و نه اختفای اختیاری داشتیم...»

مهدی صدرالساداتی در پایان این استوری نوشت: «خدا به همه رحم کند.»

تصویر استوری سیدمهدی صدرالساداتی

البته داستان به اینجا ختم نشد. احمدامیرآبادی فراهانی در پاسخ به این استوری بار دیگر توئیت کرد: « آقای صدرالساداتی به شما به قم آمدید وبعد به روستای فردو رفتید در شهر کهک خرید کردید بعدشم تهران رفتید بعد هم به طرف کیاسر پدر بزرگوارادعا کرده بی خبر ونگرانم  به جای استوری یه تماس با ایشان می گرفتید.»

او بار دیگر هشتگ «به خدا پناه می‌برم از شر شیطان» را در ادامه توئیت اخیر خود تکرار کرد.

وحید اشتری، معاون پیشین بسیج تهران که خود از اولین کسانی بود که خبر مفقود شدن برادران صدرالساداتی را به اطلاع عمومی رساند، در همان ابتدا در پست‌های تلگرامی خود توجه عمومی را به مهدی صدرالساداتی و پست‌های او جلب کرده بود. اشتری نوشته بود: «سیدمهدی مثل بقیه اخیراً چندین بار تلفنی و پیامکی تهدید شده بود. خوشبینانه‌ترین اتفاق این است که ‎بازداشت شده باشد.»

مهدی صدرالساداتی که داماد آیت‌الله مدرسی یزدی فقیه شورای نگهبان است، در اینستاگرام با هشتگ «#نه_به_ اشرافی‌گری» از برخی مسئولان نظام انتقاد کرده است.

یکی از کسانی که صدرالساداتی متهم به رانت‌خواری کرد علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی بود.

برخی گمانه‌زنی کرده بودند که ناپدیدشدن برادران صدرالساداتی به انتقادهای این برادر جوانتر از علی شمخانی مرتبط است.

سیدمهدی صدرالساداتی در آخرین پست اینستاگرامش نوشت: « امروز دوازده شهریور مصادف است با شهادت رئیسعلی دلواری. جوانی مبارز از اطراف بوشهر (دلوار) که به مبارزه با انگلیس رفت و به کمک هم‌رزمانش بارها انگلیسی‌هایی که اداره گمرک و اقتصاد به دست آنها بود را شکست داد. در سی‌وسه‌سالگی و در حال مبارزه، از پشت سر توسط یک هم‌رزم خائن مورد اصابت گلوله قرار گرفت و شهید شد. (رزقنا الله و ایاکم)»

برخی دوستان او از خطر پیشگویانه بودن این پست نگران بودند. گویا نگرانی‌ها برطرف شده، و صدرالساداتی‌ها در حال حاضر زنده هستند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    باید دید که برپیکر ودورن کشورایران چه می گذرد؟ بله درکشور بیش ازهشتاد میلیونی ایران چه میشود خبره های کشوردار که تمامی به علوم فنی و تکنیکی و اقتصادی و تولیدی ماورای تصورطبیعه مجهزهستند عباربردوش هستند.. مافیای چپاولگری هیولائی اسلامی که همچون خدائی برایران حکومت می کند و حالا به سراغ بلبل زبان هایش رفته است..بله اینها خبره ها و مابقی مردم خش وخاشاک..درحقیقت سلول ها و بافت های سرطانی بزرگترین و معروف ترین دانشمندان و فیلسوفان را می کشد و نه رحمی به مقامشان می کند و نه رحمی به موجودیت شان ...اخوندسانان هم با اعمال وکردارشان همچون سلول ها و بافت های سرطانی درپیکراقتصادی ورفاهی و پیشرفت مردم هستند و انکارتا به منقرض کردن نسل مردم و نابود کردن کشور همچنان ادامه حیات خواهند کرد...آخوندهای تک تومانی که سرمایه شان عبا وعمامه و کتاب قرآن ومفاتیح و مهر جانماز وتسبیح بود همچون سلول های سرطانی با انقلاب اسلامی وپولهای بادآورده نفتی برپیکر و دورن کشورایران رشد ونمو کردند..