ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عباس نوری شادکام، «فعال تلگرامی» مجموعاً به ۳۵ سال حبس تعزیری محکوم شد

اتهام عباس نوری شادکام «اهانت به پیامبر اسلام، داوود نبی، حضرت موسی، حضرت زهرا و حضرت خدیجه» بود. هفت سال حبس تعزیری از مجموع حکم او قابل اجرا است.

عباس نوری شادکام، یک «فعال تلگرامی» مجموعاً به ۳۵ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید محکوم شد. اتهام او «اهانت به پیامبر اسلام، داوود نبی، حضرت موسی، حضرت زهرا و حضرت خدیجه» اعلام شده است.

عباس نوری شادکام، به‌دلیل اهانت به پیامبران و خانواده پیامبر اسلام به ۳۵ سال حبس تعزیری محکوم شد

به گزارش وب‌سایت «هرانا»، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران عباس نوری شادکام، «فعال تلگرامی» به‌خاطر اهانت به پیامبران و بستگان پیامبر به مجموعاً ۳۵ سال حبس تعزیری و دو سال اقامت اجباری در نیک شهر استان سیستان و بلوچستان محکوم شده است.

بر اساس دادنامه صادره توسط شعبه ۱ دادگاه کیفری یک استان یزد، این دادگاه عباس نوری شادکام را به اتهام «اهانت به پیامبر»، «اهانت به داوود نبی»، «اهانت به حضرت زهرا»، «اهانت به حضرت موسی» و «اهانت به حضرت خدیجه» به هفت سال حبس تعزیری برای هر مورد و درکل ۳۵ سال حبس محکوم کرده است که تنها هفت سال قابل اجرا خواهد بود.

عباس نوری شادکام در مرداد ۹۵ به دلیل «فعالیت‌های تلگرامی» و با اتهام «تبلیغ علیه نظام» توسط مامورین اطلاعات سپاه بازداشت و پس از نزدیک به ۱۱ ماه در خرداد۹۶ با تودیع قرار وثیقه یک و نیم میلیارد تومانی آزاد شد.

آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات او که منجر به صدور این حکم شد در خرداد ۹۶ و در شعبه ۱ دادگاه کیفری یک استان یزد برگزار شده بود.

محمد مقیمی، وکیل مدافع عباس نوری، در این زمینه گفت:

«با استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی یکی از این احکام ۷ سال حبس تعزیری به عنوان اشد مجازات قابل اجرا خواهد بود. این رای در دیوان عالی کشور نیز به تائید رسیده و به زودی جهت اجرای حکم به موکلم ابلاغ خواهد شد. علاوه بر این موکلم به ۲ سال اقامت اجباری در نیک شهر استان سیستان و بلوچستان نیز محکوم شده است».

به گفته او عباس نوری شادکام از اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «سلب نبی» تبرئه شده است.

در هفته‌های اخیر دستگاه قضائی جمهوری اسلامی حکم‌های زندان طولانی‌مدت برای فعالان کارگری، سیاسی و مدنی صادر کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.