ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

منوچین: برنامه‌ای برای دیدار ترامپ با روحانی وجود ندارد

وزیر خزانه‌داری آمریکا خاطرنشان کرد که تحریم‌ها تأثیرگذار است. استیون منوچین گفت پول ایران قطع شده و به همین دلیل هم سرانجام سر میز مذاکره می‌آید.

وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برنامه‌ای برای دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ندارد. منوچین خاطرنشان کرد که پول ایران قطع شده و به همین دلیل هم سرانجام سر میز مذاکره می‌آید.

۲۱ مه/ ۳۱ اردیبهشت: استیون منوچین، وزیر خرانه‌داری آمریکا در جمع خبرنگاران در کاخ سفید

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه ۲۱ شهریور/ ۱۲ سپتامبر در مصاحبه با شبکه «ان بی سی آمریکا» گفت ترامپ فعلاً برنامه‌ای برای دیدار با روحانی ندارد:

«در حال حاضر برنامه‌ای برای دیدار رئیس جمهوری با او [روحانی] وجود ندارد، هرچند که پرزیدنت اعلام کرده برای دیدار بدون پیش‌شرط آمادگی دارد.»

شامگاه گذشته (چهارشنبه ۲۰ شهریور) امانوئل مکرون و حسن روحانی، رئیسان جمهوری فرانسه و ایران یک بار دیگر تلفنی با هم گفت‌وگو کردند. بر اساس گزارش‌هایی که در رسانه‌های داخلی منتشر شده، روحانی یک بار دیگر یادآوری کرد از دیدگاه دولت، مجلس و مردم ایران در شرایطی که تحریم‌ها باقی باشد، مذاکره با آمریکا معنا و مفهومی ندارد.

چند ساعت پیش از تماس تلفنی مکرون با روحانی، رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی که آیا به دنبال دیدار با رئیس جمهوری ایران است گفت برای این دیدار تلاش نمی‌کند. ترامپ گفت به دنبال رسیدن به توافقی با ایران است اما اگر این توافق حاصل نشد نیز مشکلی وجود ندارد. او همچنین درباره کاهش تحریم‌ها علیه ایران برای فراهم کردن مقدمه دیدار با روحانی گفت که باید دید چه پیش می‌آید.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه مصاحبه با شبکه سی ان بی سی گفت:

«پمپئو، من و سایر اعضای تیم امنیت ملی در حال اعمال راهبرد فشار حداکثری در برابر ایران هستیم. بی‌تردید فشار حداکثری تأثیرگذار است. ما پول آن‌ها را قطع کرده‌ایم. ار به سر میز مذاکره برگردند که برمی‌گردند به این دلیل است که پولشان را قطع کرده‌ایم.»

پیش از این خبرگزاری «کیودو» ژاپن به نقل از یک منبع آگاه در دولت آمریکا ادعا کرده بود واشنگتن پیشنهادی را برای دیدار روحانی با ترامپ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کرده است.  علیرضا میریوسفی، سخنگوی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اما احتمال دیدار روحانی با ترامپ در حاشیه این اجلاس را رد کرد.

بلومبرگ روز گذشته (چهارشنبه) گزارش داده بود که یکی از دلایل اخراج جان بولتون از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید مخالفت او با رفع تحریم‌ها به عنوان زمینه‌ای برای دیدار ترامپ با روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل بوده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.