ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران فروش دارایی‌هایش در کانادا را محکوم کرد و گفت طلب خسارت خواهد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خواستار "اعاده سریع" املاک و دارایی‌هایی شد که به دستور دادگاهی در کانادا فروخته شده‌اند و پول آن به قربانی‌های حملات تروریستی حزب‌الله و حماس تعلق گرفته است.

وزارت خارجه ایران دستور دادگاهی در کانادا را برای فروش دارایی های ایران را محکوم کرد. بر اساس حکم این دادگاه پول فروش دارایی‌های ایران به قربانی‌های حملات تروریستی داده شده است. وزارت خارجه ایران گفته است که این اقدام دستگاه قضایی کانادا غیرقانونی و در تقابل آشکار با حقوق بین‌الملل است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، سیدعباس موسوى

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، سیدعباس موسوى روز ۲۲ شهریور/۱۳ سپتامبر خواستار "اعاده سریع" املاک و دارایی‌هایی شد که به دستور دادگاهی در کانادا فروخته شده‌اند و پول آن به قربانی‌های حملات تروریستی حزب‌الله و حماس تعلق گرفته است.

او به کشور کانادا هشدار داد که در صورت عدم لغو این تصمیم، ایران تقاضای جبران خسارات وارده خواهد کرد. سیدعباس موسوى گفت:

"جمهوری اسلامی ایران منطبق با موازین بین‌المللی راساً نسبت به استیفای حقوق خود اقدام کرده و در این صورت مسئولیت تمامی عواقب آن بر عهده دولت کانادا خواهد بود."

دو ملک و پول‌های حساب‌های بانکی جمهوری اسلامی به حکم دادگاهی در کانادا هفت سال پیش مصادره شد. جمهوری اسلامی علیه حکم دادگاه اولیه در کانادا درخواست تجدید نظر کرد اما دیوان عالی استان آنتاریو حکم را مجدد تایید کرد.

دو ملک جمهوری اسلامی که به فروش رسیده یکی “مرکز فرهنگی ایران” در شهر اتاوا بوده که ۲۶.۵ میلیون دلار به فروش رفته است. ملک تورنتو “مرکز مطالعات ایران” بوده که آن به قیمت ۱.۸۵ میلیون دلار به فروش رفته است. مبلغی معادل ۲.۶ میلیون دلار هم از حساب‌های بانکی ایران به قربانیان تعلق گرفته است. تمام این ارقام به دلار کاناداست.

کانادا در سال ۲۰۱۲ کلیه روابط سیاسی‌اش را با ایران را با استناد به حمایت جمهوری اسلامی از بشار اسد، موضوع برنامه هسته‌ای ایران، تهدیدات علیه اسرائیل و پشتیبانی از گروه‌های تروریستی در منطقه خاورمیانه قطع کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.