ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اردوغان از احتمال گفت‌وگو با ترامپ برای خرید موشک‌های پاتریوت خبر داد

به گفته رئیس جمهوری ترکیه، خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ از روسیه برای این کشور یک ضرورت بوده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در نشستی مطبوعاتی از احتمال گفت‌وگوی خود با دونالد ترامپ برای خرید سامانه موشکی پاتریوت از آمریکا خبر داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه (عکس: آرشیو)

به گزارش خبرگزاری رویترز، اردوغان با اشاره به تنش‌های پیش آمده میان ایالات متحده آمریکا و ترکیه گفت:

«ما پیش از این به عنوان کشور عضو ناتو از کشورهای هم‌پیمان، سامانه موشکی قوی خواستیم اما آنها پاسخ مناسبی به خواسته‌های ما ندادند.»

او گفت خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ از روسیه برای ترکیه یک ضرورت بوده است:

«خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ از سوی ارتش ترکیه برای برقراری صلح در منطقه بسیار الزامی بود.»

۱۲ ژوئیه/ ۲۱ تیر ماه، هواپیماهای روسی بخش‌هایی از سامانه دفاع موشکی اس‌-‌۴۰۰ را در ترکیه تخلیه کردند. توافق‌نامه خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ در دسامبر سال ۲۰۱۷ بین ترکیه و روسیه امضا شد و هزینه آن ۲,۵ میلیارد دلار است.

    دولت ایالات متحده پیشتر اعلام کرده بود مراوده نظامی ترکیه و روسیه، به قطع همکاری ناتو با ترکیه در برنامه تولید جنگنده‌های اف‌-۳۵ منجر خواهد شد و حتی ممکن است تحریم‌های اقتصادی برای آنکارا به دنبال داشته باشد.

    اردوغان اما در صحبت‌های تازه خود با یادآوری نگرانی‌های نظامی ناتو پس از خرید سامانه اس-۴۰۰ از روسیه گفت این سامانه اخلالی در کار جنگنده‌های اف-۳۵ ایجاد نخواهد کرد.

    او گفت با وجود اینکه وزارت خارجه آمریکا مساله فروش سامانه پاتریوت به ترکیه را منتفی اعلام کرده اما قرار است دور جدید گفت‌وگوهای میان دو کشور بر سر خرید سامانه موشکی پاتریوت توسط ترکیه از ماه جاری میلادی آغاز شود.

    اردوغان در این نشست مطبوعاتی در منطقه دولما باغچه استانبول، به مساله جنگ در سوریه و به ویژه بحران ادلب اشاره کرد و گفت که قرار است دوشنبه پیش رو، نشستی سه جانبه با شرکت ایران و روسیه در شهر آنکارا با موضوع ایجاد آتش بس پایدار در ادلب سوریه برگزار شود.

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      نظری وجود ندارد.