ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان شیراز: برای بازگرداندن شهردار اسبق شهر صدرا به کشور از طریق اینترپل اقدام می‌کنیم

دادستان عمومی و انقلاب شیراز با تایید خروج غیرقانونی (فرار) شهردار اسبق شهر صدرا از کشور گفته است اقدامات لازم برای بازگرداندن او در حال انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز با تایید خروج غیرقانونی (فرار) شهردار اسبق شهر صدرا از کشور گفته است اقدامات لازم برای بازگرداندن او در حال انجام است.

منوچهر قائدی، شهردار اسبق شهر صدرا که از کشور گریخته است

منوچهر قائدی، شهردار اسبق شهر صدرا بود. پس از او عباس ملک‌زاده شهردار این شهر شد که او هم همراه چند تن دیگر از کارکنان شهرداری این شهر بازداشت و برکنار شد.

از روز سوم شهریور ۹۸ ماه رضا انصاری شهردار این شهر است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) حیدر آسیابی، دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفته است در حال حاضر مکاتبات لازم با وزارت دادگستری و همچنین بخش امور بین‌الملل قوه قضائیه انجام شده تا او به ایران بازگردانده شود:

«بر اساس اتهامات و رای دادگاه قائدی ممنوع الخروج بوده و امکان خروج از مبادی قانونی را نداشته و بر همین اساس نامبرده سال گذشته از طریق غیر قانونی از کشور خارج شده است.»

دادستان شیراز با تاکید بر اینکه وثیقه‌های ضامنان این فرد به مزایده گذاشته می‌شود، گفته است:

«در حال حاضر وثیقه‌های مربوط به ضامنان این فرد که یکی در داخل استان و دیگری خارج از استان است، به مزایده گذاشته شده است.»

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، منوچهر قائدی شهریور ماه سال گذشته و پس از آنکه از سوی قوه قضائیه به تحمل حبس و جزای نقدی محکوم شد به صورت غیر‌قانونی از کشور خارج شده است.

شهردار اسبق صدرا به اتهام ارتشا به مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وجه نقد، ۲۱۰ عدد سکه بهار آزادی و یک دستگاه آپارتمان به ارزش سه میلیارد ریال، به ۱۵ سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل وجوه اموال محصله و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده.

قائدی علاوه بر این به اتهام عدم اطلاع‌رسانی وقوع بزه در حوزه محل خدمت به سه سال حبس تعزیری و سه سال انفصال موقت از خدمات دولتی، به اتهام مداخله در معاملات و مناقصات شورای شهر به شش سال حبس تعزیری، ابطال کلیه معاملات ناشی از شرکت او در مناقصه و به اتهام مشارکت در جعل پروانه‌های ساختمانی به هفت سال و شش ماه حبس تعزیری، امحا و معدوم کردن کلیه اسناد مجعول و از جهت تتمیم کیفر به دو سال منع اقامت در شهرستان شیراز و دو سال منع خروج از کشور نیز محکوم شده بود.

خبر دستگیری و بازداشت برخی دیگر از شورای شهر صدرا به همراه روز ۱۴ مرداد ماه در رسانه‌ها منتشر شد.

کاظم موسوی، رئیس دادگستری استان فارس در همین زمینه گفته است اتهام این افراد اختلاس و رانت‌خواری بوده است.

خبر بازداشت مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر صدرا در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد و برخی کاربران آن را به «فتح صدرا» تشبیه کردند. ‎

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    بدون هیچ شک و شبهی باید دانست که آنچه مقامات حکومتی و دولتی و مجلسی ها و بسیاری ازبانک دران وپزشک ها و مهندسان وسرمایه داران و چپاولگران ها همچنان به پیروی ازقشون آخوندهای روضه خوان تک تومانی می کند تنها منافع و درآمدها و چپالگرهای هیولائی است تنها با موجودیت همچون ؤزیم اخوندی میسراست وچنین موهبت های درهیچ کشورجهان اول دنیا نصیب شان نخواهد داشت و تا زمانه و امکانات اجازه میدهد همچون زالوهای برپیکرحکومت آخوندی باید چسبیده باشند زیراکه بدرستی هم واقفند که رژیم آخوندهای تک تومانی درحقیقت همان بزک شدگان روضه های تک تومانی هستند و بدون آنها قادار برحکومت کردن نیستند..درطبیعت جانوران وشتخواری هستنند که شکارو طعمه کردن آنها لاشه ها به آشیانه های شان میبرند که توله های آنها هم شکمی سیر اازلاشه ها تغذیه کنند...جالب توجه است که اگرحیوانات گوشخوار طعمه نیابند و شک خودشان و توله هایشان گرسنه بماند درصدد دریدن توله هایشان یکی بعدازدیگری برخواهند آمند...رزیم آخوندی که درحقیقت دلارهای نفتی راشکارو طعمه کرده و بین صدها توله اش تقسیم میکرد حالا با تحریم ها احساس گرسنگی کرده و هر بار یکی ازتوله هایشان همچون سلطان سکه و دیگران ازهم می درد که لاقل دچارگرسنگی مالی نشود...انکار توله های زائئیده و پروریده حکومتی بدرستی فهمیده اند که چه درانتظارشان است و یکی بعدازدیگری به خارج ازکشورمتواری میشوند..