ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مقام‌های ایران، روسیه و ترکیه در آنکارا نشست سه‌جانبه برگزار می‌کنند

روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه قرار است روز دوشنبه ۱۶ سپتامبر/ ۲۵ شهریور، در نشستی در آنکارا درباره مسائل مهم منطقه‌ای دیدار و گفت‌وگو کنند. یکی از اهداف اصلی این نشست، حل بحران سوریه و گفت‌وگو بر سر برقراری صلح در منطقه خواهد بود.

روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه قرار است روز دوشنبه ۱۶ سپتامبر/ ۲۵ شهریور، در نشستی در آنکارا درباره مسائل مهم منطقه‌ای دیدار و گفت‌وگو کنند.

عکس از آرشیو

روزنامه حریت ترکیه نوشته است یکی از اهداف اصلی این نشست حل بحران سوریه و گفت‌وگو بر سر برقراری صلح در منطقه خواهد بود.

این روزنامه در ادامه با گمانه‌زنی در مورد محور‌های اصلی این دیدارها که قرار است در کاخ ریاست جمهوری ترکیه برگزار شود، نوشته است:

«تحولات ادلب، بازگشت آوارگان سوری به کشور خود و منطقه تحت تصرف ترکیه در شمال سوریه که از آن با نام منطقه امن یاد می‌شود از موضوعات اصلی این نشست خواهد بود.»

رجب طیب اردوغان روز شنبه ۱۴ سپتامبر/ ۲۳ شهریور، با اشاره به این نشست گفت تاکید اصلی ترکیه در این دیدارها برقراری آتش‌بس در ادلب خواهد بود.

به گفته او آنکارا خواهان آتش‌بس دائمی در ادلب است نه آتش‌بس لحظه‌ای.

از سوی دیگر یوری اوشاکوف، مشاور رئیس جمهوری روسیه در سیاست خارجی از دیدار جداگانه ولادیمیر پوتین با حسن روحانی خبر داده و گفته است:

«همان‌طور که همیشه در جریان چنین نشست‌های سه‌جانبه‌ای مرسوم است، دیدارهای دوجانبه‌ای نیز بین رهبران سه کشور انجام خواهد شد. این دیدارها قبل از آغاز پنجمین دور نشست‌های سه‌جانبه رهبران کشورهای ضامن صلح در سوریه در چارچوب مذاکرات آستانه [که اکنون نورسلطان خوانده می‌شود] انجام خواهد شد.»

این مقام سیاست خارجی روسیه همچنین با یادآور شدن خروج یک‌جانبه آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، خبر از بررسی برخی مسائل مربوط به همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور و گفت‌وگو بر سر روند اوضاع کنونی درباره برجام نیز داده است.

اوشاکوف با اعلام اینکه روسیه از تماس‌های فعال با تمام طرفین شرکت‌کننده در توافق هسته‌ای از جمله با مقامات تهران حمایت می‌کند، گفته است که اخیراً در این رابطه تماس‌ها با فرانسه نیز فعال شده و رایزنی‌هایی با هدف حفظ کامل پای‌بندی همه طرفین به برجام آغاز شده است.

در همین راستا در اوایل ماه سپتامبر نیز محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مسکو مذاکراتی با مقامات روسیه داشته است.

به گفته اوشاکوف، روسیه از ایران خواسته است از هر گونه اقدامی که ممکن است مانع از تلاش‌ها برای حفظ توافق هسته‌ای شود، خودداری کند.

پس از نشست سران ایران، روسیه و ترکیه در ماه آوریل سال ۲۰۱۸ این سومین اجلاس روسای جمهوری سه کشور در راستای حل بحران سوریه و کاهش تنش‌ها در منطقه خواهد بود.

نخستین دور این اجلاس با محوریت حل مناقشات سوریه در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ در بندر سوچی روسیه برگزار شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.