ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس سازمان نوسازی مدارس: برخی از مدارس پیش‌ساخته، کانکسی هستند

رئیس سازمان نوسازی مدارس کل کشور با اشاره به تعمیر و بازسازی مدارس در سطح استان‌ها گفت در حال حاضر آماری از تعداد مدارسی که در استان‌های سیل‌زده از جمله خوزستان نیازمند تعمیرات هستند در دست ندارد اما می‌داند تا اول مهر باید هزار و ۳۰۰ کلاس را تحویل دهند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کل کشور با اشاره به تعمیر و بازسازی مدارس در سطح استان‌ها گفت در حال حاضر آماری از تعداد مدارسی که در استان‌های سیل‌زده از جمله خوزستان نیازمند تعمیرات هستند در دست ندارد اما می‌داند تا اول مهر باید هزار و ۳۰۰ کلاس را تحویل دهند. همچنین برخی از مدارس پیش ساخته در مناطق سیل‌زده استان لرستان و استان کرمانشاه کانکسی هستند. برای ساخت برخی دیگر هم از قطعات پیش‌ساخته‌ای استفاده می‌شود ‌که کیفیت‌شان از کانکس بهتر است.

بازسازی و توسعه مدارس فرسوده یک آرزوی دست‌نیافتنی؟ (عکس: آرشیو)

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، مهرالله رخشانی مهر درباره آخرین وضعیت مدارس در مناطق سیل‌زده گفت در استان خوزستان همه مدارسی که نیازمند تعمیرات بوده‌اند، چه تعمیرات اساسی و چه تعمیرات جزیی، همه را سازماندهی کرده‌ایم:

«در استان لرستان نیز مجموعه‌ای از کارهای بسیار خوبی سازماندهی شده و مشکلات اساسی و جزئی مدارس را رفع کرده‌ایم.»

او با اشاره به وضعیت مدارس در دو شهرستان استان لرستان نیز گفت:

«به جای مدارسی که در این استان پس از سیل تخریب شده‌اند دو مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرستان پل دختر و یک مدرسه شش کلاسه در شهرستان معمولان در دست ساخت است.»

رخشانی مهر زمان تحویل این مدارس را اعلام نکرد. همچنین معلوم نیست دانش آموزان این دو شهرستان آسیب‌دیده از سیل در سال تحصیلی جدید چه شرایطی پیش رو خواهند داشت.

به گفته این مقام مسئول، در مورد مدارسی که در استان لرستان در مسیل سیلاب بوده و پس از سیل تخریب شده‌اند هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

او همچنین در مورد مدارس آسیب دیده در استان گلستان گفت:

«برخی از مدارسی که نیاز به تعمیرات داشتند کار تعمیراتشان تمام شده است و هم اکنون در حال ساخت مدارس تخریبی هستیم. طبیعی است در سه چهار ماه مدارس ۱۸ کلاسه تمام نمی‌شوند و ساخت این گونه مدارس بزرگ حداقل ۱۸ ماه زمان نیاز دارد؛ باید این زمان سپری شود.»

به گفته رخشانی مهر، شمار مدارس کانکسی کشور در حال حاضر حدود پنج هزار کلاس درس است:

«کلاس‌های کانکسی از قدیم بوده و همچنان وجود دارد و حدود ۱۵، ۲۰ سال است که وضعیت به این شکل است.»

رخشانی مهر در زمینه برنامه‌های آتی سازمان نوسازی مدارس هم گفت:

«در ابتدا برای جمع‌آوری مدارس خشت و گلی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و پس از آن برای جمع‌آوری این کانکس‌ها و مدارس سنگی تصمیم‌گیری و هدف‌گذاری می‌کنیم.»

مهرالله رخشانی مهر اما تیر ماه گذشته در حاشیه کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی محله سادات شهر دوگنبدان از وجود بیش از ۴۰۰ مدرسه خشت و گلی در ایران خبر داده و گفته بود ۳۰ درصد فضاهای آموزشی کشور فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد و هشت هزار طرح حوزه عمرانی مدارس کشور در دست اجراست.

بیستم خرداد ماه اما جواد حسینی، سرپرست وقت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته بود نظام تعلیم و تربیت تا اول مهر مدارس خشت و گلی را به جز در استان سیستان و بلوچستان نخواهد دید و همچنین تمام بخاری‌های نفتی تا اول مهر جمع‌آوری می‌شوند.

مهر ماه سال گذشته و اندکی پس از بازگشایی مدارس در ایران بود که خبر فرو ریختن دیوار یک مدرسه فرسوده در روستای گرماش سنندج منتشر شد. این حادثه منجر به مرگ یک دانش‌آموز دختر به نام دنیا ویسی شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.