ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خواست مشروط‌ ساختنِ شرکت در مسابقات جهانی فوتبال به برطرف کردنِ موانع ورودِ زنان به استادیوم‌ها

نامه‌ٴ جمعی خطاب به رئیس فدراسیون جهانی فوتبال با امضای کسانی چون یرواند آبراهیمان، فاطمه احمدی، علی بنوعزیزی، عباس میلانی، مهرزاد بروجردی، حسن یوسفی اشکوری، منصور فرهنگ، رامین جهانبگلو، ویکتوریا طهماسبی، سعید رهنما، نیره توحیدی. برای پشتیبانی و امضا به سایت "دادخواست" بروید.

نامه‌ای با امضای جمعی از "استادان دانشگاه، روزنامه نگاران، نویسندگان، شعرا، پزشکان، حقوق دانان، هنرمندان، و فعالین حقوق بشرِ" خطاب به رئیس فدراسیون جهانی فوتبال منتشر شده است. در آن خواسته شده شرکت ایران در مسابقات جهانی فوتبال مشروط به برطرف کردنِ موانع ورودِ زنان به استادیوم‌ها شود.

در این نامه خطاب به آقای اینفانتینو آمده:

«همانطور که قطعا مطلع هستید، جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری در جهان، و تنها عضوِ فیفا است که بر اساس سیاست های واپس گرای خود،  زنان را از شرکت در مسابقات ورزشی مردان محروم می سازد. زنان علاقمند به فوتبال که قصد حضور در استادیوم ها را داشته باشند، تحقیر می شوند، کتک می خورند، و زندانی می شوند. همین هفته در یک مورد بسیار تراژیک، سحر خدایاری معروف به دختر آبی – اشاره به رنگ باشگاه فوتبال مورد علاقه اش – خود را آتش زد و بر اثر شدت جراحات درگذشت. به او گفته شده بود که بخاطر آنکه قبلا با لباس مردانه قصد ورود به استادیوم را داشته، به شش ماه زندان محکوم خواهد شد.»

در پایان نامه می‌خوانیم:

«مشروط‌ ساختنِ شرکت ایران در مسابقات جهانی فوتبال به برطرف کردنِ موانع ورودِ زنان به استادیوم ها، تنها راهی است که جمهوری اسلامی را وادار کند که این سیاست ارتجاعی را بدور اندازد. به باور ما فیفا در موقعیتی قرار دارد که با تنها زبانی که جمهوری اسلامی می فهمد، مقامات مسئول را ناچار سازد که حق ابتدائی زنان برای تماشای مسابقاتِ مورد علاقه شان را محترم شمارد.»

در زیر نامه امضای کسانی را می‌بینیم چون یروند آبراهیمان (استاد بازنشسته تاریخ)، فاطمه احمدی (استاد جامعه‌شناسی)، علی بنوعزیزی (استاد علوم سیاسی)، مهرزاد بروجردی (استاد علوم سیاسی)، مهرداد درویش‌پور (استاد جامعه‌شناسی)، حسن یوسفی اشکوری (دین‌پژوه)، منصور فرهنگ (استاد بازنشسته علوم سیاسی)، توران همتی (فعال حقوق بشر)، رامین جهانبگلو (استاد فلسفه)، ویکتوریا طهماسبی (استاد علوم سیاسی)، سعید رهنما (استاد علوم سیاسی)، نیره توحیدی (استاد مطالعات زنان) و ...

پشتیبانی کنید

جمع‌آوری امضا برای این نامه از طریق ایمیل آغاز شده است. اینک از امکان سایت "دادخواست" برای جلب پشتیبانی بیشتر استفاده می‌شود. امضاهای جمع‌آوری شده از طریق تماس‌های اولیه در زیر متن آمده است.

◄ لینک در سایت دادخواست

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.