ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طالبان ممنوعیت‌های فعالیت صلیب سرخ در افغانستان را برداشت

طالبان به صلیب سرخ ضمانت داد که کارکنانش هنگام انجام فعالیت‌های انسان‌دوستانه در مناطق تحت کنترل طالبان در امنیت خواهند بود.

طالبان روز یکشنبه ۱۵ سپتامبر ممنوعیت‌های خود را بر صلیب سرخ جهانی در افغانستان برداشت و به این گروه ضمانت داد که کارکنانش هنگام انجام فعالیت‌های انسان‌دوستانه در مناطق تحت کنترل طالبان در امنیت خواهند بود.

صلیب سرخ به بی‌طرفی در درگیری‌ها مشهور است

رهبر طالبان در ماه آوریل فعالیت صلیب سرخ را در افغانستان ممنوع کرده و گفته بود این سازمان‌ها اقدامات مشکوکی در جریان واکسیناسیون انجام داده‌اند و تنها به کار خود مشغول نبوده‌اند.

به گزارش رویترز، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای گفته است:‌ «امارت اسلامی طالبان، ضمانت‌های امنیتی پیشین را به صلیب سرخ در افغانستان باز می‌گرداند و از همه مجاهدین خواسته راه فعالیت این سازمان را در باز بگذارند و مرقب امنیت کارکنان آن و تجهیزات آنها باشند.»

طالبان در بیانیه‌ خود نامی از سازمان بهداشت جهانی نبرده است.

مسوولان صلیب سرخ و سازمان بهداشت جهانی در افغانستان برای اظهار نظر در این مورد در دسترس نبوده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی کمپینی برای واکسیناسیون علیه فلج اطفال در افغانستان راه انداخته است. افغانستان یکی از آخرین کشورهایی است که فلج اطفال در آن اپیدمی است. صلیب سرخ هم بیش از ۳۰ سال است که در افغانستان به حمایت‌های پزشکی مشغول است.

گروه‌های کمک‌رسان در افغانستان همواره اعلام کرده‌اند که طرف هیچ یک از گروه‌های درگیر نیستند.

صلیب سرخ هم به بی‌طرفی در درگیری‌ها مشهور است. این سازمان در مناطق تحت کنترل طالبان هم در ضورت تضمین امنیتی فعالیت می‌کند و به آسیب‌دیدگان هر دو طرف درگیری‌ها خدمات می‌رساند.

طالبان بیش از نیمی از ۴۱۰ منطقه این کشور را در اختیار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.