ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها کشته و مجروح در تجمع انتخاباتی اشرف غنی در «پروان» افغانستان

انفجار بمب در یک نشست انتخاباتی طرفداران اشرف غنی، در ولایت پروان افغانستان چندین کشته و مجروح برجای گذاشت.

انفجار بمب در یک نشست انتخاباتی طرفداران اشرف غنی، در ولایت پروان افغانستان چندین کشته و مجروح برجای گذاشت. رئیس جمهوری افغانستان نیز در زمان انفجار در ولایت پروان حضور داشته، اما سالم است.

سه‌شنبه ۲۶ شهریور: ده‌ها کشته و مجروح در تجمع انتخاباتی اشرف غنی در «پروان» افغانستان

در انفجاری که سه‌شنبه ۲۶ شهریور هنگام برگزاری تجمع انتخاباتی محمد اشرف غنی در ولایت پروان افغانستان دست‌کم ۲۴ نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند. تعداد دقیق کشته‌شدگان و مجروحان هنوز اعلام نشده است.

خبرگزاری آسوشیدپرس به نقل از حامد عزیز، سخنگوی انتخاباتی کمپین غنی نوشت که هر چند اشرف غنی در زمان انفجار حضور داشته اما سالم است و آسیبی به او نرسیده است.

وحیده شهکار، سخنگوی والی پروان گفت انفجار درمقابل در ورودی محل نشست انتخاباتی رخ داده است.

طالبان مسئولیت حمله به تجمع انتخابانی غنی در چاریکار،در مرکز ولایت پروان را به عده گرفتند. عبدالقسیم سنگین، رئیس بیمارستان پروان گفته است که در میان مجروحان تعدادی کودک نیز حضور دارد.

بر اساس گزارش‌ها یک موتورسوار که عامل انتحاری بود با موتور وارد جمعیت شد و خود را منفجر کرد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قراراست ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۹ برگزار شود.

رئیس جمهوری آمریکا قصد داشت یکشنبه ۸ سپتامبر به صورت «پنهانی» با نمایندگان طالبان و اشرف غنی در کمپ‌ دیوید ملاقات کند اما پس از اینکه به او اطلاع داده شد که طالبان مسئولیت حمله ۵ سپتامبر در کابل را پذیرفته، ملاقات را لغو و گفت‌وگوهای صلح با طالبان را متوقف کرد. در این حمله یک سرباز آمریکایی جان خود را از دست داد. طالبان اعلام کرد اگر لازم باشد تا ۱۰۰ سال آینده هم با آمریکا در خاک افغانستان می‌جنگد.

در روز سه شنبه انفجاری هم در مرکز کابل، در میدان مسعود در حوالی سفارت آمریکا رخ داد.

دولت افغانستان پیشتر نگران بود توافق طالبان و ایالات متحده به دولت وحدت ملی ضربه بزند و به تاخیر در برگزاری انتخابات و خروج اشرف غنی از قدرت منجر شود.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری، روز شنبه ۱۴ سپتابر/ ۲۳ شهریور در یک نشست خبری گفت که هیچ چیز مانع برگزاری انتخابات ریاست ‌جمهوری نخواهد شد.

او گفت که برگزاری انتخابات زمینه برقراری «صلح مشروع» را فراهم خواهد کرد.

صدیقی وعده داد که تا ۱۰ روز دیگر وضعیت امنیتی در سراسر افغانستان تغییر قابل توجهی خواهد کرد و دولت مانع بروز خشونت خواهد شد.

طالبان که دولت افغانستان را دست‌‌نشانده ایالات متحده می‌داند به مردم افغانستان هشدار داده است پای صندوق‌های رای نروند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    امریکا درصدد صلح وامنیت با طالیبان برامد و حتی بدفعات مذاکراتی انجام دادند ولی قشون روسی ذوب شده درطالیبان همزمان با ترورها و کشتارها این مذاکرات را به ناکامی کشاند وامریکا هم مذااکرت را قطه کرد بی درنگ روس ها طالیبان را به روسیه دعوت کردند که با دریفت پول و تجهیزات نظامی وتروریستی دیگرمذاکراتی با امریکا نداشته باشد وضمیه این توافق حمایت ازحکومت آخوندی و سپاه پاسداران بود...بعد ازاین توافق روس ها به حکومت اخوندی دستوردادند که طالیبان را به ایران دعوت کند...روس ها هم مذاکرات امریکا با طالیبان قطع کردند وهم مذاکرات حکومت آخوندی با امریکا...باری دانسته باشید که بلکه حقیقتی است که روس ها علاوه برتصاحب ایران درصدد تصاحب اقغانستان هستند.وسوریه را دربست تصاحب کردند .وهم اکنون درعراق و ترکیه هم حضورشان مشخص است ...