ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نگرانی چین از امنیت و ثبات بازارهای نفت در جهان

چین ۹۰ درصد از نفت خام مورد نیاز خود را از تنگه هرمز عبور می‌دهد. توقف نیمی از تولید نفت خام عربستان بر این کشور بی‌تأثیر نیست.

چین از پیامدهای حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی و تأثیر آن بر بازارهای نفت جهانی اظهار نگرانی کرد.

هوا چون‌یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس سه‌شنبه ۲۶ شهریور هوا چون‌یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری در پکن گفت:

«چین طبعاً بسیار نگران است از تأثیرات حمله [به تأسیسات نفتی عربستان] بر ثبات و امنیت تأمین نفت مورد نیاز برای بازارهای جهانی.»

شنبه گذشته (۲۳ شهریور) انصارالله یمن با چندین پهپاد به تأسیسات نفتی بقیق و میدان نفتی خریص حمله کردند. تولید بیش از نیمی از نفت خام عربستان متوقف شد و قیمت نفت خام تا ۱۰ درصد افزایش یافت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه ۲۵ شهریور مجوز استفاده از ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا را صادر کرد. ذخایر استراتژیک نفتی با ظرفیت بالغ ۷۲۷ میلیون بشکه، بزرگ‌ترین انبار سوخت اضطراری جهان است که در لوئیزیانا و تگزاس واقع شده و در اختیار وزارت انرژی آمریکا قرار دارد. ظرفیت بهره‌برداری از این ذخایر حدود چهار میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز است.

چین ۹۰ درصد از نفت مورد نیاز خود را از تنگه هرمز عبور می‌دهد و همچنان یکی از مهم‌ترین مشتریان نفت خام ایران است.

آلکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز گذشته  اعلام کرد که پیش از افزایش میزان تولید نفت برای جبران توقف نیمی از تولید نفت خام عربستان، ابتدا می‌بایست ابعاد خسارت‌ها به تأسیسات نفتی عربستان سعودی مشخص شود. آژانس بین‌المللی انرژی به اعضای خود توصیه کرده است به دلیل توقف تولید نیمی از نفت خام عربستان، دست‌کم به اندازه مصرف ۹۰ روز نفت خام در ذخایر خود داشته باشند.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک و فاتحی بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی با صدور بیانیه مشترکی اعلام کرده‌اند که مقامات سعودی اوضاع را در کنترل دارند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.