ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ: دستور افزایش تحریم‌ها علیه ایران را دادم

ابتدا خامنه‌ای و سپس روحانی با به کارگیری تعبیر «توبه» از دولت آمریکا خواسته بودند به برجام بازگردد. پاسخ ترامپ در توییتر کوتاه و صریح بود.

ابتدا خامنه‌ای و سپس روحانی با به کارگیری تعبیر «توبه» از دولت آمریکا خواسته بودند به برجام بازگردد. پاسخ ترامپ در توییتر کوتاه و صریح بود: رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های بیشتری علیه ایران در راه است. همزمان دولت روحانی به دلیل تعلل آمریکا در صدور ویزا در حال بررسی لغو سفر روحانی به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل است.

دونالد ترامپ بامداد سه‌شنبه ۲۶ شهریور/۱۷ سپتامبر بعد از دیدار و گفت‌وگو با سلمان بن حمد بن عیسی آل خلیفه، ولیعهد بحرین (عکس: آرشیو)

دونالد ترامپ، رئیس جمهوی آمریکا با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد به وزیر خزانه‌داری این کشور دستور داده است تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال کند. ترامپ نوشت:

«همین الان به وزیر خزانه‌داری دستور افزایش محسوس تحریم‌ها علیه کشور ایران را دادم.»

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) September 18, 2019

روز گذشته خامنه‌ای در یک چرخش نامحسوس با تأکید بر برجام گفته بود:

« چنانچه آمریکا حرف خود را پس گرفت و توبه کرد و به معاهده هسته‌ای که آن را نقض کرده است، بازگشت، آن‌وقت در جمع کشورهای عضو معاهده که شرکت و با ایران صحبت می‌کنند، آمریکا هم می‌تواند شرکت کند، اما در غیر این‌صورت هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسئولان جمهوری اسلامی و آمریکایی‌ها اتفاق نخواهد افتاد نه در نیویورک و نه غیر آن.»

حسن روحانی نیز در سخنانی که صبح چهارشنبه در جلسه هیأت دولت ایراد کرد از آمریکا خواست «توبه» کند و با لغو تحریم‌ها علیه ایران به برجام بازگردد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اتکا به سخنان روز گذشته خامنه‌ای از دولت آمریکا خواست با لغو تحریم‌ها در چارچوب برجام به میز مذاکره برگردد:

«اگر ایالات متحده آمریکا می‌خواهد در میز مذاکره جایگاهی داشته باشد باید به تعهدات خودش برگردد و نشان بدهد کشوری قابل اعتماد است و اگر نتوان اعتماد هم به وی نکرد بتوان با این کشور توافق کرد.»

 همزمان خبرگزاری ایرنا و صدا و سیمای جمهوری اسلامی گزارش دادند که تاکنون آمریکا ویزایی برای اعضای هیأت همراه روحانی به نیویورک صادر نکرده است. قاعدتاً می‌بایست ویزای اعضای هیأت ایرانی تا چهارشنبه صادر می‌شد. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی این احتمال وجود دارد که سفر روحانی به نیویورک لغو شود. ایرنا نوشته است که حتی اگر تا فردا هم آمریکا ویزای روحانی و هیأت همراه او را صادر کند، در عمل امکان سفر وجود ندارد.

مجمع عمومی سازمان ملل روز گذشته، سه‌شنبه ۲۶ شهریور/ ۱۷ سپتامبر آغاز شد. هفته آینده ۲ مهر/ ۲۴ سپتامبر سخنرانی رهبران و رئیسان دولت‌ها در اجلاس سالیانه مجمع آغاز می‌شود. بنابر برنامه‌ای که از پیش تعیین شده، سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه دوم مهر برگزار خواهد شد و حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی نیز قرار بود یک روز بعد، سوم مهر، در مجمع سخنرانی کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ترامپ، دیگر حیثیتی برای ابرقدرتی امریکا نگاشت

    ترامپ، دیگر حیثیتی برای ابرقدرتی امریکا نگاشت، از فردا خود امریکا آماج حملات تروریستها است. هر کشور دولت-فرد دیکتاتوری و تروریست مخالف نظام سرمایه داری، اهداف امریکا و متحدانش مثل عربستان میزند و تقصیر به گردن نمیگرد. اگر ترامپ رئیس جمهور مقدر بود، تا حال باید سراسر خاک ج.ا. ایران و متحدانش را با بمباران شخم میزد، اما نکرد تا ثابت شود امریکا -ببر کاغذی شده آن به صورت مصنوعی- و توسط رئیس جمهور و دولت تاجرپیشه بزدل! البته کمونیستهای سابق سرمایه دار مافیایی مثل چین و روسیه و حتی هند بقیه همپالگی ها حامی ج.ا. خوشخال نباشند، در اساسنامه عقاید شیعه ولایی از مسیخی و یهودی تا بودایی و شینتو... همگی کافرند از نظر ولایت شیعی، و در نهایت جزو امپراتوری شیعه در خواهند آمد. چین وروسیه و هند و ژاپن و کره هم مثل غرب در نهایت به بندگی ولایت شیعه درخواهد آمد. فقط چند سال دیرتر، فعلا امریکا و اسرائیل و اعراب سنی نابود میشوند و بعد نوبت شرقیهای کافر است! افسوس کمتر رسانه آزاد نیست این حقایق را منتشر کند!