ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه‌ای از زندان

نسرین ستوده: خواسته سحر خدایاری ورود به استادیوم بود و معلوم نیست چرا باید در دادگاه انقلاب محاکمه می‌شد؟

نسرین ستوده در نامه‌ای از زندان اوین می‌گوید سحر خدایاری که در اعتراض به روند ظالمانه‌ پرونده‌اش دست به خودسوزی زده بود، خواسته‌ای جز ورود به استادیوم نداشت و معلوم نیست چرا باید در دادگاه انقلاب محاکمه می‌شد. ۶ نفر دیگر نیز به همین اتهام که مطابق قانون جرم نیست بازداشت و به زندان قرچک فرستاده شده‌اند.

هم‌‌میهنان گرامی و فعالان حقوق بشر!

در زیر رگبار عجولانه‌ احکام قضایی که بر سر فعالان مدنی و سیاسی باریدن گرفته است، دادگاه انقلاب با هدف حفظ نظام، کشور و ارزش‌های انسانی را نادیده انگاشته است.

سحر خدایاری، دختر آبی

سحر خدایاری، دختر آبی که در اعتراض به روند ظالمانه‌ پرونده‌اش دست به خودسوزی زده بود، خواسته‌ای جز ورود به استادیوم نداشت و معلوم نیست چرا باید در دادگاه انقلاب محاکمه می‌شد. حال معلوم شده است ۶ نفر دیگر نیز به همین اتهام که مطابق قانون جرم نیست بازداشت و به زندان قرچک فرستاده شده‌اند.

روند تعقیب، احضار، بازخواست و تهدیدهای مداوم بازجویان و قضات، سحر خدایاری را که شهروندی عادی با خواسته‌ای به غایت معمولی بود به سمت خودسوزی سوق داد.

نسرین ستوده

در میانه‌ صدور احکام دو رقمی و چند سده حبس برای جوانان کشورمان به جرم دفاع از حقوق کارگران، زنان و حق ورود به ورزشگاه، سخن گفتن از فشار روانی ماه‌ها تعقیب کیفری، احضار، صدور کیفرخواست و محاکمه که سحر با آنها دست به گریبان بوده است، طنز ظریفی به نظر می‌رسد. اما تحمل تعقیب کیفری برای شهروندان اساسا سخت است که در اعلامیه‌ جهانی حقوق بشر و قانون اساسی کشورهای مختلف، تعقیب کیفری افراد محدود به شرایطی شده است که در مورد سحر به هیچ وجه مصداق نداشت.

من ضمن عرض تسلیت صمیمانه به خانواده‌ سحر عزیز، جامعه‌ ورزشی و جامعه‌ حقوق بشر، توجه عمومی را به فشار فزاینده‌ دادگاه انقلاب که قریب ۴۰ سال است موضوعیت خود را از دست داده است، جلب می‌کنم.

در پایان ذکر این نکته را لازم می‌دانم که باید هرچه زودتر دست از پیگرد قضایی زنانی که به جرم ناکرده و با هدف تماشای فوتبال بازداشت می‌شوند، برداشته شود.

با آرزوی آزادی و برابری برای زنان و مردان کشورمان

شهریور ۹۸
اوین – بند زنان
نسرین ستوده

لینک این مطلب در تریبون زمانه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • کارو

      کل ماجرا «طنز ظریفی به نظر می‌رسد».

    • حسن

      دادگاه انقلاب، بیدادگاه ظلم و جنایت و پلشتی و سیاهی است. دخمه سیاهِ سیاه دِلان خرافه پرور است، که فقط یک وظیفه دارد: و آنهم دفاع از ظلم و ادامه استبداد سیاه آخوند شیعه ولایت فقیه. اما کبوتران سفید آزادی؛ سحرها و فرزادها و ستارها، همچون نوری به قلب این اهریمن سیاه فرو می‌روند و تشعشع تابان نور این کبوتران سفید، بالاخره اهریمن سیاه ولایت فقیه را در چاه هزار ساله از درون منفجر خواهد کرد. بی دلیل نیست که این جماعت پلشت، دزد، غارتگر، فاسد و متعفنند. اینها از نور و سفیدی گریزانند و همواره به سیاه پوشی و دخمه‌های تاریک چاهها دخیل می‌بندند؛ جایی که فقط خفاشها، جغدها و موشهای کور در آن قادر به زیست هستند.