ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوبراین جانشین بولتون شد

رئیس جمهوری آمریکا نماینده ویژه خود در امور گروگان‌ها را به عنوان مشاور جدید امنیت ملی کاخ سفید منصوب کرد. شخصیتی که معتمد او و قابل پیش‌بینی است.  

رئیس جمهوری آمریکا رابرت اوبرایان، نماینده ویژه خود در امور گروگان‌ها را به عنوان مشاور جدید امنیت ملی کاخ سفید منصوب کرد. شخصیتی که معتمد او و قابل پیش‌بینی است و روابط تنگاتنگی با وزارت دفاع  و وزارت خارجه آمریکا دارد.

رابرت اوبرایان به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید منصوب شد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، چهارشنبه ۲۷ شهریور/ ۱۸ سپتامبر با انتشار پیامی در توییتر جانشین جان بولتون را معرفی کرد. ترامپ نوشت:

«خوشحالم که اعلام کنم رابرت اوبرایان را که در حال حاضر در وزارت خارجه به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور گروگان‌ها کارش را با موفقیت انجام می‌دهد به عنوان مشاور جدبد امنیت ملی‌مان معرفی کنم. مدت زیادی است که با اوبرایان سخت کار کرده‌ام. او کارش را عالی انجام خواهد داد.»

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) September 18, 2019

اوبراین که یک دفتر وکالت در لس‌آنجلس دایر کرده بود، در وزارت خارجه آمریکا در امور مربوط به افغانستان و خاورمیانه فعالیت می‌کرد. او هم با وزارت خارجه و هم با وزارت دفاع آمریکا روابط تنگاتنگی دارد و برخلاف بولتون، به عنوان یک شخص قابل اعتماد با تصمیمات قابل پیش‌بینی شناخته می‌شود. او از طرفداران دونالد ترامپ و از حامیان رئیس جمهوری آمریکا به شمار می‌آید.

روز گذشته ترامپ فهرستی از پنج گزینه برای مشاور امنیت ملی کاخ سفید ارائه داده بود. ترامپ در هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری به خبرنگاران گفته بود این پنج نفر عبارت‌اند از: فرد فلیتز، رئیس دفتر سابق بولتون، ریک وادل، معاون سابق مشاور امنیت ملی آمریکا، لیزا گوردون-هاگرتی، قائم‌مقام امنیت هسته‌ای در وزارت انرژی آمریکا و کیث کلاگ، مشاور معاون رئیس‌جمهوری آمریکا و سرانجام رابرت او براین.

 رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه ۱۹ شهریور/۱۰ سپتامبر در توییتر از اخراج جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید خبر داد. علاوه بر اختلاف بر سر کره شمالی و افغانستان، مخالفت بولتون با پیشنهاد فرانسه مبنی بر لغو برخی تحریم‌ها علیه ایران در اخراج بولتون بی‌تأثیر نبود. کمتر از یک هفته بعد با حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی معادلات منطقه یک بار دیگر جابجا شد.

رئیس جمهوری آمریکا چند ساعت قبل از معرفی مشاور امنیت جدید خود اعلام کرد که دستور داده است تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال شود. همزمان وزارت دفاع عربستان سعودی اعلام کرده است که در یک نشست خبری شواهد دست داشتن ایران در حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را ارائه می‌کند. ایران این اتهام نپذیرفته و از طریق سوئیس نسبت به هرگونه اقدام نظامی به آمریکا هشدار داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.