ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حوثی‌های یمن امارات را تهدید به حمله کردند

سخنگوی نیروهای انصارالله یمن خسارات واردشده در حمله به تأسیسات نفتی سعودی را بیش از آن‌چه ریاض اعلام کرده دانست و به امارات هشدار که حوثی‌ها توانایی حمله به دبی و ابوظبی را دارند.

سخنگوی نیروهای نظامی انصارالله یمن به امارات هشدار داد که قدرت حوثی‌ها را جدی بگیرند چون توان نظامی آن را دارند که دبی و ابوظبی را هدف حملات خود قرار دهند. او خسارات واردشده به تأسیسات نفتی سعودی را «خیلی بیشتر» از آن چیزی دانست که آمریکا و عربستان سعودی اعلام کرده‌اند.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای نظامی انصارالله یمن (حوثی‌ها)

پس از گذشت پنج روز از حمله انصارالله یمن (شیعیان حوثی) به تأسیسات نفتی عربستان سعودی، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای نظامی انصارالله چهارشنبه ۲۷ شهریور / ۱۸ سپتامبر در یک نشست خبری در صنعا امارات متحده عربی را هم تهدید کرد و خطاب به این کشور گفت: «تنها یک عملیات ما می‌تواند هزینه سنگینی برای شما داشته باشد و از آن به شدت پشیمان خواهید شد. (...) برای نخستین بار اعلام می‌کنیم، برای حمله به امارات به‌ویژه به دبی و ابوظبی، ده‌ها هدف در اختیار داریم. اکنون باید بیش از هر زمان دیگری، هشدارهای ما را جدی بگیرید.»

امارات متحده عربی و عربستان سعودی دو نیروی اصلی ائتلاف عربی هستند که در یمن با حوثی‌های مورد حمایت ایران می‌جنگند. آن‌ها از دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن حمایت می‌کنند.

یحیی سریع خطاب به ائتلاف عربی افزود: «از تجاوزات و محاصره خود علیه یمن دست بردارید‌ تا در امان بمانید.»

سخنگوی نیروهای نظامی انصارالله در نشست خود با اشاره به حمله به تأسیسات عربستان سعودی توان نظامی حوثی‌ها را بالا توصیف کرد و گفت «ما امروز می‌توانیم پهپاد داشته باشیم و پهپاد بسازیم» و «در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانیم پهپاد بسازیم و تولید کنیم».

به‌گفته او پهپادهای جدید حوثی‌ها قادر به حمل چهار راکت مجهز به کلاهک انفجاری هستند و استفاده از «نسل سوم» پهپادها نیز آغاز شده است.

شنبه گذشته، ۲۳ شهریور، انصارالله یمن با چندین پهپاد به تأسیسات نفتی بقیق و میدان نفتی خریص حمله کردند. با این حمله تولید بیش از نیمی از نفت خام عربستان سعودی متوقف شد. حوثی‌های یمن مسئولیت این حمله پهپادی را پذیرفتند و اعلام کردند که در آینده حملات بیشتری در عمق خاک سعودی انجام می‌دهند. کارشناسان نظامی آمریکا اما می‌گویند این حمله از جنوب ایران انجام شده است.

ترکی المالکی، سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی نیز روز چهارشنبه در یک نشست خبری با نمایش لاشه‌های باقی مانده از اشیایی که ظاهراً جنگ‌افزار هستند ادعا کرد که ایران در حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی دست داشته است. به‌گفته او ۱۸ پهپاد به تأسیسات نفتی بقیق حمله کرده‌اند و چهار موشک به خریص اصابت کرده و سه موشک هم به هدف نرسیده‌اند.

یحیی سریع خسارت‌‌های وارد شده به آرامکو را «بسیار بیشتر» از آن چیزی دانست که مقام‌های سعودی و آمریکا عنوان کرده‌اند. او همچنین تصاویری که آمریکا در این رابطه منتشر کرده است را «جعلی» خواند.

در حالی‌که عربستان سعودی امروز به‌شکل رسمی از دست داشتن ایران در حمله به تأسیسات نفتی خود خبر داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز عصر چهارشنبه دستور تحریم‌های بیشتر علیه ایران را صادر کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران استقبال کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مسعود

    تلفناتونو خاموش کنید و مادر اینا رو به عزاشون بنشونید از فردا دار و دسته ظریفه راه می افتند که تو رو خدا با عربستان و امارات کار نداشته باشید