ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کویت سطح آماده‌باش امنیتی بندرهایش را ارتقا داد

برای دومین بار در تنها یک هفته سطح آماده‌باش تأسیسات زیربنایی کویت افزایش پیدا کرد. عربستان از خبرنگاران دعوت کرد از تأسیسات نفتی بقیق دیدن کنند.

کویت سطح آماده‌باش امنیتی در بندرها و تأسیسات نفتی و پالایشگاه‌هایش را افزایش داد. همزمان عربستان سعودی از خبرنگاران دعوت کرد که از  تأسیسات نفتی بقیق و میدان نفتی خریص که در حمله شنبه گذشته آسیب دیدند دیدن کنند.

۲۹ شهریور: کارگران در حال بازسازی تأسیسات میدان نفتی خریص عربستان سعودی

شنبه گذشته (۲۳ شهریور) انصارالله یمن با چندین پهپاد به تأسیسات نفتی بقیق و میدان نفتی خریص حمله کردند. تولید بیش از نیمی از نفت خام عربستان متوقف شد. حوثی‌های یمن مسئولیت این حمله پهپادی را پذیرفته‌اند. با این‌حال ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی ادعا کرده‌اند که ایران در این حمله دست داشته است. خبرگزاری کونا، خبرگزاری رسمی کویت جمعه ۲۹ شهریور گزارش داد که وزیر امور بازرگانی و صنایع این کشور سطح آماده‌باش امنیتی در بنادر تجاری و تأسیسات نفتی کویت را ارتقا داده است.

خالد الروضان وزیر امور بازرگانی و صنایع کویت به خبرگزاری کونا گفت سطح آماده‌باش امنیتی بنادر کویت اعم از تجاری و نفتی از شماره یک به شماره دو ارتقا پیدا کرده و همه دست‌اندرکاران باید تدابیر لازم برای حمایت از کشتی‌ها و تأسیسات بندری را به عمل آورند. به گفته الروضان این تصمیم در حفاظت از امنیت کشور و تمامیت ارضی و بنادر کویت با توجه به اوضاع کنونی منطقه گرفته شده است.

این برای دومین بار در تنها یک هفته است که مقامات کویتی سطح آماده‌باش امنیتی در این کشور را افزایش می‌دهند. ستاد ارتش کویت یکشنبه گذشته اعلام کرده بود که در «هماهنگی کامل و مستقیم» با نیروهای مسلح سعودی است.

روز گذشته خبرگزاری کونا گزارش داد محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران با شیخ صباح الخالد الحمد الصباح همتای کویتی خود تماس گرفت و دو طرف درباره اقدامات برای کاهش تنش و دور نگه داشتن منطقه از خطرات بیشتر صحبت کردند. ظریف در این مکالمه تلفنی برای امیر کویت آرزوی سلامتی کرد.

در همان حال به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس مقامات سعودی جمعه ۲۹ شهریور از خبرنگاران دعوت کردند از تأسیسات نفتی بقیق و میدان نفتی خریص دیدن کنند. ترکی المالکی، سخنگوی وزارت دفاع عربستان چهارشنبه ۲۷ شهریور در یک نشست خبری ادعا کرد که حمله به تأسیسات نفتی عربستان از شمال خلیج فارس و با  موشک‌های‌ نقطه‌زن کروز «یا علی» و چندین فروند پهپاد سپاه پاسداران و با استفاده از سیستم موقعیت‌یاب «جی پی اس» انجام شده است.

در تأسیسات نفتی بقیق تا ۷ میلیون بشکه نفت در روز برای انتقال به دریای سرخ آماده می‌شود. عربستان سعودی در خرداد سال جاری ۹ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه نفت صادر کرده بود. با این حساب می‌توان گفت بیش از ۷۰ درصد از صادرات نفت عربستان در تأسیسات نفتی بقیق انجام می‌شود.

در سال ۲۰۰۶ تأسیسات نفتی بقیق هدف حمله انتحاری القاعده قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.