ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موافقت ترامپ با اعزام نیرو به عربستان سعودی

وزارت دفاع آمریکا از موافقت دونالد ترامپ با اعزام نیروهای نظامی به عربستان به منظور تقویت سیستم دفاعی این کشور پس از حمله به تاسیسات نفتی آرامکو خبر داد.

وزارت دفاع آمریکا از موافقت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور برای اعزام نیروهای نظامی به عربستان به منظور تقویت سیستم دفاعی عربستان پس از حمله حوثی‌ها به تاسیسات نفتی این کشور خبر داد: اولین اقدام عملی آمریکا پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان.

پنتاگون از تسریع در تحویل تجهیزات نظامی به عربستان سعودی و امارات متحده عربی خبر داد

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه ۲۰ سپتامبر/ ۲۹ شهریور، طرح اعزام سربازان آمریکایی را برای تقویت دفاع هوایی و موشکی عربستان سعودی پس از بزرگ‌ترین حمله به تأسیسات نفتی این پادشاهی، تایید کرد.

پنتاگون ضمن اشاره به استقرار تعدادی از سربازان خود در آب‌های خلیج فارس برای تقویت این برنامه دفاعی، از تسریع در تحویل تجهیزات نظامی به عربستان سعودی و امارات متحده عربی خبر داد.

پیش از این و در پی درخواست‌های مکرر عربستان سعودی مبنی بر حمایت‌های بین‌المللی از تاسیسات نفتی خود، رویترز گزارش داده بود که پنتاگون در نظر دارد سامانه‌های ضد موشکی، هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای جنگنده بیشتری را به این کشور ارسال کند.

ایالات متحده همچنین در نظر دارد ناو هواپیمابر خود را به طور نامحدود در منطقه نگه دارد.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در یک نشست خبری اعزام نیروهای نظامی و ارسال تسلیحات دفاع موشکی به عربستان را در راستای تقویت بنیه دفاعی ریاض دانست و اعلام کرد آمریکا با اعزام این نیروها پیامی روشن برای مقامات ایران دارد:

«ایران باید بداند که آمریکا از شرکای منطقه‌ای خود حمایت همه جانبه‌ای خواهد کرد.»

اسپر با تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست، گفت:

«ما از مقامات ایران می‌خواهیم از رفتار مخرب و بی‌ثبات کننده خود پرهیز کنند و در عوض مسیر دیپلماسی را انتخاب کنند.»

به گفته مارک اسپر، دولت آمریکا گزینه‌های نظامی دیگری هم دارد که در صورت لزوم از آنها استفاده خواهد کرد.

در همین زمینه ژنرال دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به احتمال اعلام جزییات اعزام نیروهای آمریکایی به عربستان در هفته آینده گفت:

«طبق دستور رئیس جمهوری طی دو روز آینده با مقامات عربستان سعودی و همچنین با فرماندهی مرکزی نیروهای نظامی آمریکا در منطقه درباره جزییات اعزام نیروها و تسلیحات به عربستان رایزنی خواهیم کرد.»

به گفته این مقام نظامی هنوز درباره تعداد نیروهایی که قرار است برای دفاع از عربستان اعزام شوند، تصمیم‌گیری نشده است.

آمریکا و عربستان سعودی حملات روز ۱۴ سپتامبر به تاسیسات آرامکو متعلق به عربستان سعودی را به ایران نسبت داده‌اند. ایران این موضوع را رد می‌کند.

حوثی‌های یمن اما مسوولیت این حمله را به عهده گرفته‌اند و آن را «عملیات توازن بازدارندگی» نامیده‌اند. به گفته شورشیان حوثی این حملات با ۱۰ پهپاد نظامی و از خاک یمن انجام شده است.

مقامات نظامی عربستان سعودی اما با به نمایش در آوردن بقایای پهپادهایی که گفته شده در حمله به تاسیسات نفتی نقش داشته‌اند، مدعی هستند  این تجهیزات ساخت ایران‌اند.

در مقابل محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران اتهام نقش داشتن ایران در این حملات را رد کرده است.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • مریم

      حوثی ها کیند ایران ترسید