ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جزیره لسبوس یونان دیگر برای پناهجویان جدید جا ندارد

قرار است مقامات ارتش یونان، گارد ساحلی، دولت محلی و آژانس‌های مختلف برای بررسی وضعیت اضطراری اسکان پناهجویان در لسبوس تشکیل جلسه دهند.

جزیره لسبوس یونان دیگر پذیرای پناهجویان تازه نخواهد بود. کمپ پناهجویان این جزیره اعلام کرده که تعداد پناهجویان کمپ این جزیره، ۴۰۰ درصد بیش از ظرفیت آن است. روز دوشنبه ۲۳ سپتامبر/ اول مهر، قرار است مقامات ارتش یونان، گارد ساحلی، دولت محلی و آژانس‌های مختلف برای بررسی وضعیت اضطراری اسکان پناهجویان در این جزیره تشکیل جلسه بدهند.

تنها در روز جمعه، ۲۰ سپتامبر ۴۱۰ پناهجو سوار بر قایق از طریق ترکیه وارد لسبوس شده‌اند

پناهجویانی که تازه خود را به لسبوس رسانده‌اند، در محوطه باز کمپ موریا می‌خوابند و جمعیت پناهجویان داخل این کمپ، به ۱۲ هزار نفر رسیده است.

تعدادی از پناهجویان تازه رسیده به یک کمپ انتقالی که از سوی سازمان ملل در ساحل شمالی این جزیره تشکیل شده، فرستاده شده‌اند. کمپ موریا برای پذیرش سه هزار نفر ساخته شده است.

مقامات این جزیره گفته‌اند تنها در روز جمعه ۲۰ سپتامبر/ ۲۹ شهریور، ۴۱۰ پناهجو سوار بر قایق از طریق ترکیه وارد لسبوس شده‌اند.

آژانس حفاظت از مرزهای فرانت تکس، اعلام کرده که یونان بار دیگر تبدیل به شلوغ‌ترین نقطه ورود مهاجران به اتحادیه اروپا شده و از اسپانیا و ایتالیا پیشی گرفته است.

بسیاری از پناهجویان در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ از عراق و سوریه به ترکیه و از آنجا به جزیره لسبوس رفتند. این موضوع باعث تنش‌های سیاسی و بحران‌های انسانی شده است.

تعداد پناهجویان پس از توافق اتحادیه اروپا برای بستن مرزهای بالکان و پذیرش پناهجوی بیشتر از سوی ترکیه و متعهد شدن این کشور به جلوگیری از سفر پناهجویان از مرزهایش به سمت اروپا، کاهش یافت.

لسبوس یکی از پنج جزیره یونانی در سواحل نزدیک به ترکیه است که اردوگاه‌های بزرگی دارد و جابه‌جایی مهاجران از آن به کشور یونان ممنوع است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.