ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی وزارت خارجه: آمریکایی‌ها قبول کنند تحریم یک سیاست شکست خورده است

عباس موسوی گفت از زمان اعمال اولین تحریم‌ها علیه ایران که در نوع خود سخت‌ترین تحریم‌ها بوده، ایران راه خود را پیدا کرده و با تکیه بر توانایی‌های داخلی و همکاری با کشورهای دوست به رشد و توسعه خود ادامه داده است.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز شنبه ۳۰ شهریور ماه در پی اعمال تحریم‌های جدید دولت آمریکا علیه بانک مرکزی ایران گفت آمریکایی‌ها باید قبول کنند که سیاست تحریم، یک سیاست شکست خورده است.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه

موسوی گفت از زمان اعمال اولین تحریم‌ها علیه ایران که در نوع خود سخت‌ترین تحریم‌ها بوده، ایران راه خود را پیدا کرده و با تکیه بر توانایی‌های داخلی و همکاری با کشورهای دوست به رشد و توسعه خود ادامه داده است.

او با اشاره به تحریم‌های جدید از سوی دولت آمریکا گفت این تحریم‌های جدید همان تحریم‌های اعمال شده قدیمی هستند که به شکل دیگری اعلام شده است. تکرار حرف محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه.

    موسوی در ادامه با تاکید بر باز بودن راه تعامل از سوی ایران گفت:

    «سیاست خارجی ایالات متحده سیاستی سردرگم و درمانده است که جز زورگویی، یک‌جانبه‌گرایی و اعمال تروریسم اقتصادی علیه دیگران مبنای دیگری نداشته و فاقد توانمندی لازم برای هر گونه ابتکار معقول و پویای دیپلماتیک به منظور حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات با سایر کشورهاست.»

    او با دعوت از اعضای جامعه بین‌المللی برای توسعه همکاری‌های تجاری در منطقه و جهان از آنها خواست به فکر نظام تجاری و اقتصادی جدیدی باشند که در آن تاثیر اقدامات خصمانه آمریکا علیه توسعه و تجارت آزاد بین‌المللی به حداقل برسد.

    موسوی در ادامه گفت:

    «دولت آمریکا با توقف اجرای تعهدات خود در توافق هسته‌ای و در ادامه نقض برجام، علاوه بر نقض تعهدات بین‌المللی خود به زیان ایالات متحده رفتار کرده و میلیاردها دلار قرارداد بین شرکت‌های خود و شرکت‌های ایرانی به خصوص در صنعت هوانوردی را نقض کرده است.»

    رئیس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۹۷ فرمان اجرایی خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای با ایران و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را امضا کرد. در پی این اقدام وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرد تحریم‌های لغو یا تعلیق شده آمریکا علیه جمهوری اسلامی دوباره اعمال خواهد شد.

    همچنین دولت ایالات متحده تاکنون طی چند مرحله در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و صنعتی، تحریم‌های سنگینی علیه دولت ایران در عرصه تجارت بین‌الملل اعمال کرده است.

    در تازه‌ترین اقدام مرتبط با تحریم ایران از سوی دولت آمریکا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز جمعه ۲۰ سپتامبر/ ۲۹ شهریور اعلام کرد تحریم‌های جدیدی را علیه بانک مرکزی و برخی نهادهای مالی ایران اعلام کرده است.

    در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری با توجه به اختیارات خود در زمینه مقابله با تامین مالی تروریسم تصمیم گرفت بانک مرکزی ایران، صندوق توسعه ملی ایران و شرکت اعتماد تجارت پارس را تحت دستورالعمل شماره ۱۳۲۲۴ به فهرست حامیان مالی تروریسم اضافه کند.»

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      نظری وجود ندارد.