ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سوریه یک پهپاد را در نزدیکی بلندی‌های جولان زمین‌گیر کرد

خبر توقف پهپاد ناشناس در نزدیکی مرز بلندی‌های اشغالی جولان دو روز بعد از آن اعلام می‌شود که یک پهپاد دیگر در عقربا در حومه دمشق منهدم شد.

تلویزیون دولتی سوریه از قول مقامات این کشور خبر داد که نیروهای دولتی یک پهپاد حامل بمب‌های خوشه‌ای را در نزدیکی مرز سوریه و بلندی‌های اشغالی جولان متوقف و زمین‌گیر کرده‌اند. تصاویری از این پهپاد نیز منتشر شده است.

یکی از تصاویری که سوریه از پهپاد متوقف شده منتشر کرده است/ عکس از سانا، آژانس خبری دولت سوریه

آژانس خبری «سانا» وابسته به دولت سوریه شنبه ۲۱ سپتامبر/ ۳۰ شهریور خبر توقف یک پهپاد در نزدیکی مرز جولان را اعلام و چندین عکس از آن را منتشر کرد، اما جزییات بیشتری درباره این پهپاد ارائه نداد.

اسرائیل به طور مرتب حملات هوایی و موشکی در سوریه انجام می‌دهد اما به ندرت این حملات را تایید می‌کند. تلاویو ادعا کرده است که در اغلب موارد پایگاه‌های نیروهای ایرانی و مواضع گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان در سوریه را هدف قرار می‌دهد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا هم اعلام کرد که معلوم نیست آیا ارتش سوریه پهپاد را متوقف کرده‌اند یا حزب‌الله لبنان توانسته کنترل آن را به دست بگیرد. اما سنا اعلام کرد که نیروهای هوایی ارتش این کشور موفق به تصرف و خنثی‌سازی پهپاد شده‌اند.

به گزارش رسانه دولتی سوریه، سامانه دفاع موشکی این کشور پهپاد را در نزدیکی کوه حرمون (جبل‌الشیخ) در مجاورت بلندی‌های جولان شناسایی کرده است.

بر اساس این گزارش پهپاد مذکور پس از عبور از مرز و در نزدیکی روستای عرنه در جنوب غربی دمشق متوقف شده است.

این گزارش از یک منبع مطلع ارتش سوریه نقل کرده است که این پهپاد حامل بمب‌های خوشه‌ای بوده است و مقادیری مواد منفجره نیز برای تخریب پهپاد در صورت تصرف آن به دست دشمن، حمل می‌کرده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت کنترل و هدایت این پهپاد را نپذیرفته است.

— Within Syria (@WithinSyriaBlog) September 21, 2019

خبر توقف این پهپاد دو روز بعد از آن اعلام می‌شود که یک پهپاد دیگر در عقربا در حومه دمشق منهدم شد. حملات هوایی اسرائیل ماه گذشته در این منطقه به کشته شدن دو نیروی حزب‌الله منجر شده بود.

در گزارشی دیگر که سانا روز شنبه منتشر کرده، گفته شده که نیروهای دولتی مقادیری اسلحه، مهمات، غذا و وسیله نقلیه ساخت اسرائیل را در روستایی در جنوب قنیطره پیدا کرده‌اند.

رسانه دولتی سوریه تصاویری از مهمات، مجلات و غذاهایی با نوشته عبری منتشر کرده است.

در لبنان، کشور همسایه سوریه، تحقیقات دولت روز پنج‌شنبه به این نتیجه رسید که دو پهپاد اسرائیلی در جریان یک ماموریت برای حمله در پایتخت این کشور دچار سانحه شدند. یکی از این پهپادها حامل ۴,۵ کیلوگرم مواد منفجره بود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهد

    بیش از ده سال است با سایت زمانه اشنا هستم و زمانی منبع اصلی خبر برای من بود اما این روزها سایت زمانه را که بازز می کنی چندان فرقی با سایت های هوادار حکومت اسلامی ایران ندارد .مثلا همین خبر زمینگیر کردن پهپاد از سوی سوریه در سایت های حکومتی ایران با اب و تاب نوشته شده است اما حتی خبر سایت های خبر گزاری معتبر به زبان فارسی نیست .من مانده ام که چرا خبر نامه چهار زن زندانی سیاسی از زندان اوین یا حتی بیانیه فیفا برای ورود زنان.به ورزشگاه خبر اول زمانه نیست .سوال من این است چرا سایت زمانه به خبر هایی اهمیت می دهد که سایت های حکومتی ایران نیز انها را مهم می دانند .چه بر سر زمانه که زمانی منعکس کننده زندگی و مبارزات مردم ایران بود امده است ? ----------------- ویراستار: ما در خبرها دست به گزینش نمی‌زنیم. اینکه خبری برای یک مخاطب جالب یا خوشایند نباشد، به این معنا نیست که این منظر رسانه خبر نیست. همین خبر مورد اعتراض شما به دلیل ضرورت اطلاع از اوضاع سوریه مهم است. اگر خبرها را فیلتر کنیم، به وظیفه اطلاع‌رسانی عمل نکرده‌ایم و این به ضرر خواننده است چون با تصویری ناکامل از وقایع مواجه می‌شود. در ضمن جای خبرها در صفحه مدام عوض می‌شوند. خبری که اول است، اندکی بعد به خبر دوم تبدیل می‌شود.

  • حقیقتگو

    این هم ازدوچهره بودن روسیه که با اسرائیل احضاررفاقت می کنه و ازطرف دیگه سیستم های ضد پهپادی به سوریه و حزب الله میده ...

  • farid

    حکومت اسلامی تنها کشوری است که موارد ذیل را انجام میدهد: - کارشناسان زیست شناسی را خفه میکندو میگویند جاسوس بوده و خودکش کرده! - دختران را بجرم سعی به ورود در ورزشگاه محکوم بزندان و وادار به خودسوزی میکند. - به همه جا موشک پرتاب میکند و میگوید من نبودم ! - رحیمی و مرتضوی بجرم ارتشا و قتل زندانیان به دو سال زندان محکوم و این مدت را در ویلایشان زندگی کرده و مورد عفو قرارمیگیرند! - توریستها را بعنوان جاسوس بدون محاکمه بزندان میاندازد. - وبلاگ نویس را بخاطر یک کامنت و کارگر را بخاطر در خواست پرداخت حقوقش و خانم معترض به حجاب اجباری را به دهها سال زندان محکوم میکند! -رهبرش؟ میگوید اعتراض به دزدیهای صدها میلیاردی را کش ندهید! - خانم مجری بی بی سی در میزگردی و درتلاش در ماستمالی فاجعه پرتاب موشک ٫ وقتی حتی هوشنگ میراحمدی میگوید این رژیم بزودی ساقط میشود٫ بلافاصله میزگرد را خاتمه میدهد! - سرهنگ روحانی ریس امنیت کشور و عضو شورای تشخیص مصلحت نظام میگوید کارگران و خانمهای معترض در انتخابات بعدی هم بمن رای دهند؟!