ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه چهار زندانی زن از اوین: شدت بی‌سابقه برخورد نیروهای امنیتی با کارگران و حامیانشان

ساناز اللهیاری، عسل محمدی، مرضیه امیری و ندا ناجی می‌گویند بررسی پرونده‌های فعالان و رانتخواران چنان تبعیض‌آمیز است که فرد را ناامید از برقراری عدالت، ناگزیر از قمار با جان خود در مقابل عدالتخانه می‌کند.

چهار زندانی سیاسی بند زنان اوین در نامه‌ای از برخوردهای قضایی و امنیتی اخیر با فعالان مدنی و روزنامه‌نگاران انتقاد کرده‌اند. ساناز اللهیاری، عسل محمدی، مرضیه امیری و ندا ناجی می‌گویند برخوردهای قضایی و امنیتی شدیدتر از حد سابق شده است.

چهار زندانی زن می‌گویند دادگاه توجهی به دفاعیات متهمان و وکیلان مدافع نمی‌کند و به توصیه‌های مقام‌های امنیتی حکم می‌دهد

در نامه‌ای که چهار زندانی زن از اوین نوشته‌اند آمده که فساد مالی در داخل و فشار تحریم‌ها از خارج و بن‌بست اقتصادی ناشی از آن، تامین نان را به بزرگ‌ترین دغدغه مزدبگیران در ایران تبدیل کرده و همین باعث اعتراضات شده است.

آنها نوشته‌اند:

«اعتراضات کارگران هفت‌تپه نمونه‌ای از این جدال بود که بر پایه‌ مطالبات به‌حق کارگران شکل گرفت؛ اعتراضاتی که پژواک خواسته‌های صنفی جامعه و گریز از درد بود. آنها نسبت به وضعیتی معترض بودند که با شدت و ضعف متفاوت، زندگی تمامی مزدبگیران از جمله ما را به بن‌بست اقتصادی کشانده. ما نیز به ‌عنوان بخشی از جامعه که متأثر از این شرایط اقتصادی بودیم، خواسته‌های به حق کارگران را خواسته‌های خود می‌دانستیم و از آنها حمایت کردیم.»

ساناز اللهیاری، عسل محمدی، مرضیه امیری و ندا ناجی نوشته‌اند برخورد نیروهای امنیتی با بهانه‌ ضد امنیت ملی بودن اعتراضات کارگران، با کارگران و با حامیان کارگران کردند، شدیدتر از حد سابق بوده است.

آنها به بازداشت‌های طولانی‌مدت (به عنوان مثال از بازداشت موقت ساناز اللهیاری و امیرحسین محمدی‌فر بیش از هشت ماه می‌گذرد)، تحمل سلول‌های انفرادی حتی بعد از انجام مراحل بازجویی، انتقال عاطفه رنگریز و سپیده قلیان، به زندان قرچک (به‌عنوان تنبیه بیشتر یا تبعید)، تعیین وثیقه‌های سنگین دو میلیاردی و اجرایی نکردن آن و دست آخر صدور احکام سنگین انتقاد کرده‌اند.

به گفته آنها دادگاه توجهی به دفاعیات متهمان و وکیلان مدافع نمی‌کند و به توصیه‌های مقام‌های امنیتی حکم می‌دهد.

به نوشته ساناز اللهیاری، عسل محمدی، مرضیه امیری و ندا ناجی، دادگاه‌های ایران در بررسی پرونده‌های فعالان و رانتخواران تبعیض‌آمیز است، تا جایی که «فرد را چنان ناامید از برقراری عدالت می‌سازد که در مقابل عدالتخانه ناگزیر به قمار با جان خود می‌شود.»

آنها در عین حال با اشاره به دستور اخیر ابراهیم رئیسی برای رسیدگی منصفانه به پرونده‌های اخیر ابراز امیدواری کرده‌اند مقام‌های قضایی صدای اعتراضات جامعه را بشنوند.

ندا ناجی فعال مدنی از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر است، مرضیه امیری روزنامه نگار بازداشت شده روزنامه شرق و ساناز الله‌یاری و عسل محمدی، از بازداشت شدگان اعتراضات هفت‌تپه هستند.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • آقایی

      از وقتی آیت الئه قتل عام رییس قوه قضاییه وضع بدتر هم شده است. یه جانی میره یه جانی خون آشام دیگه جاشو می گیره.